Facebook

2013-09-08

Vecka 17 - Dag 114

Det är lätt att bli tokig på dom här stegen. Varje dag skall 10'000 nya steg hämtas och när nästa dag börjar så är det 10'000 till. Så var det även denna underbara söndag, dag 114 på min resa. Inatt sov jag på luftmadrass så ryggen tillät mig inte att sova längre än till klockan 08 på morgonen. Då var Tomas och Emelie redan på jobbet och Emil låg dä
ckad i sin säng.

Nu när jag återhämtat mig lite så passade jag på att jobba från jobbdatorn jag har med mig hit ner. Skönt att när man har lite energi över kunna beta av lite på vägen, det ger mig en bättre start på kommande vecka. Efter någon timme så kände jag att orken av att sitta framför datorn tog slut och det var dags för dagens promenad. Jag vet att mina steg motsvarar ca 8 kilometer, så min tanke var att gå 1 mil för att komma upp i en jämn och fin siffra.

Väl utanför dörren kollade jag på stegräknaren som visade otroliga 113 steg, bara 9887 steg kvar! Jag hade mig en rutt i huvudet som jag tänkte gå, jag höll mig till den och det gick bra. Totalt var jag ute i 2 timmar och 20 minuter och tog mig igenom lite drygt 12 km. Stegräknaren står på 15 500 steg just nu. Det blåser mycket utomhus när man är i Skåne så det var skönt att komma in i lägenheten igen.


Idag har jag skjutit lunchen till kvällen. Det är dags att grilla med vännen innan jag imorgon ska bege mig vidare på min resa. Sen får det vara nog på ett tag med att flytta måltider, man bränner så mycket mindre på kvällen än på morgonen. Längtar hem till min våg också, vore skoj att se om jag tagit några hekton eller om jag gått upp i vikt på grund av alla måltidsförflyttningar. Återstår att se på tisdag morgon!

Det var allt för nu, ska nog ta en powernap på soffan innan vänner kommer hem. Emil ligger dock redan bakis i sitt rum, hade det varit ett alternativ om jag inte gått på Itrim? Högst troligt.. livskvalité att förändra sin livsstil med andra ord! Tack för att ni följer med på resan, på återhörande imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar