Facebook

2013-09-10

Vecka 17 - Dag 116

Äntligen i form! 

Efter dagens arbete vid 17 tiden så kollade jag på stegräknaren och konstaterade att det var nytt bottenrekord efter en arbetsdag. Ynka 2000 steg hade jag fått ihop. Jag fick med mig både träningskläder och matlådor till jobbet idag så efter jobbet begav jag mig mot Itrim kungsholmen. 

Men låt oss börja på rätt ställe. Jag har haft stora problem med magen och idag testade jag att ta bort müslin från yoghurten på morgonen. Det gav absolut viss förbättring men inte hundraprocentigt. Imorgon provar jag att ta bort morötterna från lunchen istället och ersätter dom med en banan så ska vi se om det blir någon skillnad. 

Tack vare att jag idag inte hade ont i magen så kändes det skönt att ge sin in i cirkeln på centret. Jag visste att idag skulle jag äntligen få träna ordentligt, svettas och flåsa för fulla muggar! Det är konstigt på ett sätt hur jag lär känna min kropp längst med min resa. Ha en sådan självinsikt att jag vet när det är en dålig period och när jag kommer kunna köra ett bra träningspass. Förhoppningsvis så visar detta även resultat på vågen! 
Fotbolls-snacks!

Morgonens hemmavåg visade 102,9 kilo. Det innebär att jag är väldigt nära 30 kilos viktminskning! Det är bara att vara stolt över sig själv men samtidigt fortsätta ha inställningen att det är en lång resa kvar. Många undrar om det kommer att vara något kvar av mig sen, men jag vet ju att det finns lite mage, mycket rumpa och mycket lår kvar att förbränna. Uppskattningsvis 20-30 kilo till! 

Efter Itrim så hade jag kommit upp i 5000 steg. Jag sprang hem till Piotr för att hinna till matchen Sverige - Kazakstan och missade de första 14 minuterna. Missade Sveriges första mål och höll på att sova igenom resten av den tråkiga matchen! 

Efter det begav jag mig tillbaka till jobbet och samtalade lite med nattfolket innan jag begav mig hemåt. Förbi Konsum och inhandla det som behövs. Jag är så tacksam över att bo på en plats där det finns matbutiker som faktiskt stänger sent på kvällen!  21:50 gick jag in i butiken!

Nu, lång dag. Jag sitter i min kontorsstol och har 1000 steg kvar. Jävla steg! Jag hatar dom just nu! Men det är bara att gå ut o gå.. eller krypa .. och sen duscha och sova! Dagens höjdpunkt är fortfarande att jag äntligen fick igenom ett ordentligt cirkelpass, skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar