Facebook

2013-09-13

Vecka 17 - Dag 119

Äntligen börjar jag komma ikapp rent arbetsmässigt. Ljuset i tunnelns syns!

Vid 13 tiden blev ett möte inställt så då åkte jag till Itrim och passade på att träna istället. Fick även en enklare motiverande samtal med Frida vilket behövdes efter den senaste tidens svacka. Jag har exempelvis inte gått mina steg varken i onsdags eller i torsdags. Men det är som jag skrivit tidigare, hellre det än att gå in i väggen.

Det viktigaste jag har just nu är mig själv och min viktnedgång. När jag kommit så här långt på min resa så vet jag att jag är på helt rätt väg. Visst går nedgången otroligt långsamt nu men det får jag räkna med när jag får i mig fler kalorier per dag. Däremot så ser jag på magen att jag har fått fler "bilringar" dvs. magen har börjat dela upp sig istället för att vara en enda stor massa.

Ikväll skulle jag gå på konsert, valde att åka hem och tvätta istället. Senare ikväll åker jag in till stan och spelar lite dataspel med några kollegor som. Jag börjar bli för gammal för sånt men det kan vara kul att göra något annat än att jobba och sova för en gångs skull.

Hittils har jag gått 4900 steg. Vore skönt att komma i fas igen och nå upp till 10000 steg så att jag kör en nystart igen.

Övrigt har jag börjat röja lite i lägenheten. Visst är det en bidragande orsak att det är kaos i ens omgivning. Jag har även tagit fram en soppåse för att slänga för stora kläder och det finns en hel del förstora av det! 

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar