Facebook

2013-09-09

Vecka 17 - Dag 115

Home Sweet Home

Klev precis in genom dörren efter en lång dag på resande fot. Började åka från Malmö vid 06:30. Ankom Falkenberg 08:30. Mölndal, Göteborg, Jobbet 10:45. Ankom Stockholm 18:50 och nu hemma 22:15! Lång dag.

Under denna dag har jag såklart även hunnit med 10000 steg. Jag minns första gången jag gick 10000 steg som vanligt. Jag minns även första gången jag gick 10000 steg i badtofflor en hel dag. Idag är första gången jag har gått 10000 steg tillsammans med min resväska! Det motsvarar alltså ca 7,5 kilometer med väska! Inte illa.

Nu när jag kom fram till Stockholm möttes jag upp på centralen av min äldre halvbror. Vi åkte hem till Kista och tog en fika på ett café jag brukar föredra i gallerian. Jag drack en kopp te och Gustaf en kaffe latte. Vid ca 21 blev vi utslängda och fortsatte kvällen till fots på en kvällspromenad längst ärvingefältet tills jag uppnådde 10000 steg. Skönt, ännu en dag avklarad!

Även idag strulade magen. Matsmältningen påverkar magen så att det rör sig en hel del och det bildas en jävla massa gas i magen. Vad ska man göra när man sitter på ett tåg? Inte speciellt mycket förutom att genomlida resan. Okej, varför tar jag upp detta? Jo, för att jag tror att det finns andra som genomgår samma resa som också får dessa problem. Jag har läst på och är helt övertygad om att det har med mängden fibrer att göra. Jag ska vid tillfälle prova att lägga om min frukost så att den inte innehåller müsli och se om det gör någon skillnad. Alternativt ska jag uppsöka läkarvård och kolla upp om jag är laktos- eller glutenintolerant. Något måste göras för att det här med kost ska fungera i längden!

Resan fortsätter, imorgon är det en intensiv dag på jobbet som jag ser fram emot! Med lite planering så kanske jag hinner träna efteråt, äntligen! Jag har inte svettats sedan i fredags (idag måndag)! Nu kör vi!

1 kommentar:

  1. Ingen idé o kolla om du är gluten man slutar inte med det ändå ! ;) haha kram syrran <3

    SvaraRadera