Facebook

2014-03-30

Vecka 47 - Dag 316

Jag är helt klart inne i en svacka. På måndag ska jag ha gruppträff och på tisdag ska jag berätta om min resa för nya medlemmar på Itrim. Här sitter jag, klockan är 03:30 och jag är lagom berusad. Har sovit 45 minuter på tunnelbanan typ och är lagom trött. Dricker en kopp te för att få i mig någon vettig vätska inför kommande sömn. Klockan 10:00 ska jag vara nere i däckförrådet i föreningen igen för att ta hand om boende som behöver byta från vinter- till sommardäck.

Idag har jag i alla fall fått en hel del studier gjorda. Jag hittade en del på högskoleverkets hemsida där man online kan göra högskoleprov och sedan rätta sig själv. Det har gett mig en hel del och jag försöker förstå vad jag gör för fel så att jag lär mig av mina misstag och får ett bättre resultat senare. Det där med högskoleprovet är extremt viktigt i mitt liv just nu och innan det är utfört kommer jag nog ha en hel del prestationsångest, men det är bara att leva med och göra sitt bästa.

Fan, den här koppen te är alldeles för varm för att få i sig nu. Insikter att leva med. Egentligen skulle jag behöva samla ihop 20 steg till och promenera bort till kranen och fylla på med kallt vatten så att det blir lättare att dricka upp.. men tyvärr finns inte orken. Just nu är jag lat! :)

Innan utgången ikväll så tränade jag ett pass på ca 45 minuter kondition. Sprang 25 minuter och cyklade 15 följt av styrka 5 minuter. T-Shirten var lagom svettig när jag var klar och det var skönt att få ut något av träningen. På cykeln höll jag ett tempo där varvtalet skulle vara över 70 hela tiden, ett tips jag fått från Itrim Kungsholmens nya crosstrainer. Känns bra att ha lite riktmärken på vissa maskiner, annars kan man ju cykla hur långsamt som helst.

Förhoppningsvis väntar samma harmoniska studiedag som jag haft idag även imorgon. Så himla skönt med en fräsch lägenhet att plugga i. Tända ett mysigt ljus och kolla på min ensamma blomma! :)

God natt så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar