Facebook

2014-04-01

Vecka 47 - Dag 319

Efter jobbet idag tog jag mig till Itrim som hade någon introduktions- / medlemskväll för de som relativt nyligen påbörjat sin resa. Jag sitter här och ler. Jo, jag hade blivit inbjuden till denna kväll för att föreläsa om min viktresa som en lite av en framgångssaga.

På sätt och vis så är den här dagen unik och historisk för mig. Jag som alltid varit överviktig hela mitt vuxna liv stod och föreläste inför ca 10 personer om hur jag hade gjort. Jag visade på exempel på min tidigare livsstil, på hur min resa utformats, fallgropar och utmaningar! På många sätt är den här resan som varat i 319 dagar helt otrolig! Det finns inga ord för att beskriva hur stor prestationen egentligen är och det är stunder som ikväll man inser det.

Det som bara var än mer roligt var att det va ca 10 mycket intresserade deltagare som efter min historia ställde mycket frågor och som själva stod inför utmaningar som jag redan har passerat! Det fick mig att vilja revidera bloggen något. Jag ska skapa en sida som innehåller olika milstolpar under resan. Grekland, Första kryssningen, Midsommar, Julafton, Nyårsafton, Första gången jag sprang en mil med fler.

Får se när jag finner tid till det, jag tror jag påbörjar sidan redan ikväll så får vi se var den tar mig och när jag får tid till att börja författa den! Den kräver lite att jag går tillbaka och läser 319 gamla inlägg vilket är jobbigt. Får ta 20 om dagen eller något tills jag är klar. Om det inte är så att någon vill hjälpa mig.

Som tack för hjälpen med föreläsningen på Itrim så fick jag en blomma. Jag har ingen riktigt passande vas hemma så ni får inte skratta åt mig! Man får ta det man har och göra det bästa av situationen så får jag leta vaser imorgon istället. :)

Glöm inte att följa resan även på Facebook - För sista gången!

4 dagar kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar