Facebook

2014-03-22

Vecka 45 - Dag 309

Härlig kväll. Jag träffade en barndomsvän som var på besök i Stockholm. Vi var hemma hos hennes pappa och han är gift med en tjej som är från Afrika. Det var även andra på besök så jag fick uppleva lite afrikansk kultur.. så nu har jag bestämt mig att när jag är klar med min karriär ska jag emigrera till Afrika och spela på oljefat och leva livet utan el och mobiltelefoner!

Till minne av en god vän som nu finns i himlen!
På morgonen ska jag kliva upp, ta på mig mina palmblad och ta mitt spjut och gå ut och jaga zebror! På kvällen ska jag komma hem till min afrikanska kvinna med en dödad zebra på ryggen och så spelas det live musik när vi grillar vår zebra! Så blir det, härmed bestämt!

Haha! Carpe diem. Idag var jag nere i Kista galleria och skulle handla mat.. först stod jag vid freddys kebab och skulle precis ta fram brickan och börja beställa när jag hastigt ångrade mig och gick och köpte en choritzo på ICA och gick hem och lagade mat istället. Harmoni! Det blir både nyttigare och billigare hemma.

Efter besöket i Upplands Väsby tog jag en promenad hem från Helenelunds station, vilket motsvarar ca 20 minuters promenad i kylan. Nu vill jag ha vår på riktigt och sommarnätter som man slipper frysa. Hitta någon skön pingla och njuta tillsammans med vid stranden. Men ni som har varit med ett tag vet att oddsen är större att jag jobbar järnet och pluggar på kvällarna större delen av sommaren istället. Vi får se vad sommaren har att erbjuda!

Nä, nu ska jag se på lite film tänkte jag. Dags att pausa den afrikanska musiken och återgå till vår nordiska kultur istället. :)

4 kommentarer:

  1. Vilken bra framtidsbild - fast inte det där med lejon - det börjar bli ont om dom tyvärr. Afrika är definitivt en spännande kontinent. Dit vill jag med åka!
    Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Cia! :) Jag blir så glad varje gång du skriver något men jag är alldeles för dålig på att svara! Men nu så ska du få ett svar. :) Jag håller fullständigt med dig om lejonen, det var inte så väl genomtänkt! Dom byter jag ut till zebror på en gång! :D Ta hand om dig! / M

      Radera
  2. Hakuna matata. Jag vill följa med till Afrika!! :-)
    Ditt besök uppskattas. Du är en fin och äkta vän. //E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du inser att det kommer att bli en resa till Afrika.. kanske inte dom närmsta 4 åren beroende på utfall av mina planer.. men därefter så ska vi åka hela gänget! Ta hand om varandra nu, glöm inte bort att tända ett ljus för vår vän! Kram

      Radera