Facebook

2014-03-21

Vecka 44 - Dag 307

Förlåt älskade blogg, jag höll på att glömma bort dig ikväll! :) Datorn var avstängd och jag var redo att bädda ner mig. Men för snart ett år sedan påbörjade jag något som jag måste fullfölja!

Även idag har det varit en del tuffa vägval för att få tiden att räcka till. Jobb större delen av dagen och hemifrån under kvällen. Nu ikväll så skulle jag börja skriva min rapport till det tredje provet som ska vara inlämnat om 10 dagar. Men jag vill ju lämna in denna redan till på söndag eftersom att jag vill ägna nästa vecka åt att plugga på högskoleprovet den 5 april.

Hur som helst så kom jag snabbt fram till att jag behövde sammanfatta alla mina anteckningar som jag fört de senaste veckorna på olika papper och ostrukturerat. Nu har jag förutsättningarna för att kunna påbörja en rapport och det är det jag kommer att få ägna helgen åt.

Men nu har jag en A4 sida färdigskriven som beskriver hur jag ska författa min akademiska rapport på fem sidor. Det komiska är att det kommer att ta mig ca 24 timmar att skriva dessa fem sidorna också. Det här tar bara så mycket tid, men man lär sig att författa bra rapporter!

Det blir mycket tedrickande till dessa studier. Jag är även glad att jag köpte hem lite bubbelvatten. Dessvärre så blir det så att jag äter en extra måltidsbar på 200 kcal om kvällarna för att slippa hungern och behålla fokusen, det är inte så himla bra.. men ett måste om jag ska orka med!

Imorgon väntar badminton och veckans tredje träningspass. Det ska prioriteras! Man måste hitta luckor i vardagen och ta sig tiden att träna annars blir det aldrig av! Viktigt viktigt! :)

Nu ska jag försöka prioritera sömn också.. det gör jag alldeles för sällan.. vilket inte heller är bra.. eftersom att även ordentligt med sömn är en av framgångsfaktorerna med att gå ner i vikt så är det inte alls bra om man får för lite av den.

Vi ses imorgon mina vänner, prognosen för vädret är 8 grader och sol.. just nu är det snö och minusgrader ute så vi får se hur det går med vårvädret! Kärlek! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar