Facebook

2014-03-17

Vecka 44 - Dag 304

Som många vet så skröt jag igår om min förmåga att hålla snön borta hela helgen.. så vaknar jag upp till detta imorrse..


Inte riktigt vad jag räknat med... Vädret 1 - Micke 0

Hur som helst tog jag mig ut genom dörren och iväg till jobbet på en rimlig tid. Var inne runt 08:15 denna underbara måndag och kom igång som jag skulle.

Vid 16 tiden var det så dags för gruppträff igen. Jag kom fram lite tidigare för att hinna byta om till träningskläder för att snabbt komma igång i cirkeln efter mötet. Men den egentliga ursäkten är såklart att träningskläderna väger mindre än arbetskläderna inför dagens invägning.

Så, hur gick det? Hur går det egentligen. Upp till bevis. Idag var det Frida (min hälsorådgivare) som vägde in mig. Det är alltid extra roligt eftersom att hon är chefen i det här projektet.. o vem vill inte göra chefen glad! :)

84,5 kg - Delmål 4 uppnått!

Delmål 1 var 114
Delmål 2 var 100
Delmål 3 var 90
Delmål 4 var 85
Slutmål är 82,8

Så med lite enkel matematik (hahaha, den var inte så enkel så jag fick använda excel) så kan man räkna ut att det nu bara återstår 1,7 kg! Mitt nya te-missbruk har alltså gett resultat!

Efter gruppträffen så körde jag tre varv i cirkeln. Idag var det ett riktigt tufft pass varpå det sista varvet fick jag ganska mycket flås. Nu när man har så mycket bättre kondition så är det betydligt svårare att komma upp i bra flås och det kräver sina ansträngningar. Så efter passet var jag rätt mörbultad och tog min måltidsbar lite tidigare bara för att återhämta en del av energin jag behövde för att klara mig hem.

Nu finns inte ork till något kvar. Även om jag skulle behöva. Tidig sömn ikväll! Kramar!

1 kommentar:

  1. Hade också Itrimkväll i går och var ännu smartare. Tränade INNAN vägningen så jag skulle svettas bort lite hekto (jmf sista chansen i Biggest looser). Det gav resultat :)
    Du är snart i mål, kul!
    Cia

    SvaraRadera