Facebook

2014-03-21

Vecka 44 - Dag 308

Sitter här hemma framför datorn. Borde börja på min rapport redan ikväll men nej.. jag orkar bara inte. Tankarna går mot att jag vill ha något gott, är sötsugen. Att gå på bio bara för att få äta biopopcorn.. att smita ner till Shell och handla en Ben and Jerry.. ta en till måltidsbar som finns på bänken bakom mig.. ja, tankarna är många men jag inser det att det inte är aktuellt.

Det suger verkligen att gå ner i vikt! Visst, det får såklart sina långsiktiga vinster men just nu är jag inne i en period där fullständig noll tolerans gäller. Det är nog det som stör mig, på sikt kan även jag få njuta en fredagskväll. Visst är det bara ca 2 kg kvar till målvikt men jag är inte så säker på att jag är nöjd. När jag började gå ner i vikt så hade jag räknat med att komma längre än så här när jag var färdig, vilket är ett tecken på att resan fortfarande inte är klar på ett tag.

Lösningen på mina problem för kvällen blir sömn. Jag går och lägger mig och sover ut ordentligt så att jag är utvilad till helgen som kommer. Det kan behövas.

Ikväll har jag även passat på att spela badminton igen. Skönast var sista kvarten när jag spelade på som fan och sprang som en tokig studsboll! Härligt att få köra lite tuff träning igen, förhoppningsvis blir det en varm helg så att jag kan ta mig ut och springa lite utomhus. Hade varit skönt!

Nu vara tråkig, mot sängen och sova tidigt. :( Förhoppningsvis ger det här resultat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar