Facebook

2014-03-18

Vecka 44 - Dag 305

Tiden bara flyger förbi. Det är väldigt mycket att göra arbetsmässigt just nu och det tar på krafterna. Därför kändes det skönt att ge sig ut och springa i eftermiddags.

Jag sprang från jobbet till Itrim Kungsholmen, vilket är ungefär 1,3 km. Därefter lite rast på 10 minuter innan vi skulle köra igång med gemensam löpning. Vi var väl ungefär ett 10-tal personer som bestämt oss för att träffas o springa tillsammans. Planen var att springa upp och ner fem gånger för västerbron för att öva backträning.

Istället blev det en mindre backe bredvid Västerbron som gällde! Gud va skönt! Joggen till och från backen var heller inte allt för obekväm som jag innan hade förväntat mig.

Efter att vi var klara med totalt 8 löpningar upp och ner för denna relativt långa backe, två varv runt rålis så beslöt vi oss för att jogga tillbaka. Det var uppförsbacke större delen av sista halvan så man var lagom trött när man var tillbaka på centret. Sedan så joggade jag tillbaka till jobbet vid stadshagen och hämtade min jacka och min väska. Skönt träningspass!

Nu ska jag gå och lägga mig tidigt (det gjorde jag inte igår som jag sa). Idag finns det inga ursäkter! Jag behöver kliva upp tidigt då det är en minst lika lång dag imorgon. Två träningspass avklarade den här veckan och det är tisdag! SKÖNT!

Kärlek så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar