Facebook

2014-03-16

Vecka 44 - Dag 303

Kvällen igår var riktigt rolig. De nyinköpta kläderna kändes helt perfekt och att lägga lite mer pengar än vad jag brukar på att införskaffa en snygg pikétröja gjorde att jag kände att viktnedgången verkligen har varit en framgångssaga! I vanlig ordning så bestod kvällen av mineralvatten med en citron i, det har jag hittat en trygghet i för länge länge sen. På vägen hem så var jag både sugen på något gott samt att jag hade en måltidsbar i fickan utifall att. Men jag tog mig hela vägen hem utan att behöva skämmas och utan att behöva äta något! Alla negativa saker man har gjort längst resan leder till lärdomar som jag tar med mig och förbättrar!

Nu sitter jag här, det är söndag och jag har förberett dagens tredje kopp te. Jag har under eftermiddagen kollat på de två senaste avsnitten av serien House of Cards. Lite välbehövlig avkoppling inför kommande arbetsvecka som kalendermässigt är fullbokad! I mina högtalare hörs just nu Magnus Uggla och det klassiska albumet "Alla Får Påsar".

Men dagen började med att jag vaknade av att mat och sovklockan ringde. Klockan hade hunnit slå 12 och jag låg fortfarande och sov. Jag antar att det är en av nackdelarna med att vara ute och snurra om nätterna, man sover bort halva dagen. Otroligt skönt att inte vara bakis som de flesta andra i min omgivning var igår. Det är nästan så att jag ska bli nykterist! ;o) Nä, men begreppet dricka med måtta kommer att vara mig varmt om hjärtat framöver. Det behövs verkligen inte alkohol för att kunna ha kul!

När jag låg där i sängen och njöt av att vara ledig så såg jag hur hela sovrumsfönstret lös upp. Det såg ju nästan ut att vara varmt där ute! VÅR! Här har alla gått hela veckan och tjatat om hur snön ska komma tillbaka i helgen, vilket jag ständigt försökt påvisa är oacceptabelt. Vädret har lyssnat på mig och jag har inte sett en gnutta snö på hela helgen. Däremot var det kallt ute.

För att få ut något produktivt idag utan att behöva plugga så bestämde jag mig för att rätt omgående åka till Bromma hem till Antons nya lägenhet och äta en lunch. Vi gjorde i ordning en egen Cesarsallad med lite morötter för att få lite mättnadskänsla. Utan morötter är det sällan jag blir mätt av just sallad!

Sen skulle vi gå ut och ta en promenad, men så blev inte riktigt fallet. Vi träffade på några andra vänner som kommit på spontanbesök så vi tog deras bil och åkte till Bromma Blocks (ett köpcenter i Bromma) för att strosa runt i butiker. För mig blev det en hel del soffor.. ju fler soffor jag kunde uppleva desto mer vila fick jag! Var bara så trött! 

Jag insåg även att jag inte har några blommor i min lägenhet. Jag är bara så dålig på att ta hand om min lägenhet tror jag. Men så blir det ju när man har en hektisk vardag och lägger mer fokus på sin omgivning än på sig själv och sitt hem. Det är snarare en fråga om prioriteringar. Sen så är det såklart en fördel om man har bil så att man enkelt kan åka till ställen som butiken plantagen som vi besökte.

Jaja, livet är en lärdom. Det där med blommor skjuter jag lite på framtiden. Jag kan ju inte ens hålla liv i en kaktus.. skäms!

Nu lite återkoppling till veckan som varit. Jag har inte tränat ett enda pass, dock så har jag både hjälpt till och flyttat samt varit ute och dansat. Tre av sju dagar har jag uppnått mitt stegmål på 10000 steg, övriga dagar har jag varit runt 5000 steg i snitt. I onsdags var jag på gruppträff för att ta igen en träff från några veckor tillbaka och den visade på en ny vikt på 85,9. Hemmavågen visade dock idag 83,7 kg vilket är något lägre. Så morgondagens invägning ska bli högst intressant att se vad Itrims våg tycker, har jag nått delmålet på 85 kg?!

På återhörande under morgondagen! Nu ska jag smita ner till tvättstugan och flytta min tvätt från tvättmaskin till torktumlare.. för det får jag ca 500 steg! Woop woop! Hej så länge!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar