Facebook

2014-03-14

Vecka 43 - Dag 301

Spännande dag. Efter jobbet så åkte jag ut mot Brommaplan för att hjälpa Anton att flytta. Det blev bärande av lådor, sängar, hyllor, mattor, stereoanläggningar, bestick med mera! Det som slog mig var att han nu bor 3 trappor upp och oavsett hur mycket det var att flytta så var det inte alls lika jobbigt att bära saker som det brukar vara vid en traditionell flytt. Dels har jag blivit starkare och dels så orkar jag mer rent konditionsmässigt.

Vi var ganska många som hjälpte till med detta och efteråt visade Anton sin uppskattning genom att ordna Pizza... samma sekund som dessa kom in i lägenheten så avvek jag för att göra rätt för mig. Det är en av bitarna vi har kommit fram till på gruppträffarna, undvik situationer där det finns uppenbar risk för att det kan gå åt helvete. :)

Efteråt så träffade jag min bror och vi samåkte in till stan, där vi gick skilda vägar. Jag gick ett ett Café som jag vet har öppet länge på kvällen.. där jag kunde få fokusera på mina studier. Men ikväll så lät jag mig att flumma ur och tänka lite på livet också. Inte bara fokusera på plugget. Jag kom fram till en hel del beslutsunderlag inför min framtid.

Så nu sitter jag här igen.. klockan är snart midnatt och jag är bara så hungrig. Idag kan jag verkligen känna att jag är värd en ego-boost! Fy fan vad jag är bra! :)

Ser fram emot frukost och studier imorgon!

1 kommentar: