Facebook

2014-03-09

Vecka 43 - Dag 296

Söndag. En helt underbar sådan om du frågar mig. För första gången på mycket länge så har jag känt mig produktiv och har fått vila huvudet lite genom att göra annat. Så himla skönt och jag är bara så glad att jag har en flyktväg att ta till när det behövs!

Vaknade upp ute i urskogarnas urskog i underbara Halland. Inatt satt jag och min syster och kollade på film fram till 02:30 i hennes säng. Filmen var rätt så jobbig och sorglig så det var svårt att hålla känslor borta. Utmanar den som vill njuta av en tung rulle att kolla på filmen A Little Bit of Heaven (2011). 

Till frukost fick jag lyxa till det och smaka en bit bacon till min yoghurt och müsli. Snäll mamma jag har som skämmer bort mig! Utomhus strålade solen och arbete stod på agendan. Det pratades om att elbolaget hade varit och rensat grenar från träden vid elledningarna som går in mot huset. Detta granris och grenar behövde sorteras och så blev det.


Fram med ett par skor, någon tröja och sen en varm fleecetröja på det. Solen strålade och det var säkert 7 grader varmt ute. Samla alla grenar på vägen för att sedan knyta ihop det med band och ta traktorn ner till sjön och göra i ordning årets valborgs brasa. Därmed blev även det spikat, valborg blir på landet i år! *skyndar mig snabbt och går och lägger in det i kalendern för att komma ihåg*

Efter att ha slitit med ris och grenar så blev det en kopp te på verandan i solen. Det är nu vi på riktigt började inse att våren är på väg. Så himla skönt att koppla av lite sådär i vålsolen och eftersom att jag hade varma kläder på mig så märkte jag inte heller att det i övrigt var lite kallt ute. Men korta raster och fortsatt arbete. Nästa arbetsuppgift blev att flytta vedstockar från marken där Eddie (mammas man) sågade för fullt. Till slut hade vi bara två stockar kvar och då ville även jag lära mig att använda motorsågen lite.

Lite rädd (men mest respektfull) för motorsågen fick jag gå en motorsågsutbildning tillsammans från Eddie. Imponerades av säkerhetstänk och pedagogik under den 5 minuter långa utbildningen som dessvärre inte avslutades med något diplom. Däremot så avlades såklart ett prov på att jag lärt mig genom att själv få såga lite. Eftersom att det var första gången så blev det givetvis lite snett men överlag fick jag goda omdömen från min läromästare!

Efter att kämpat i några timmar med ombytt motion i form av hederligt arbete så gick jag in för att studera lite. Kunde läsa klart pågående kapitel som handlade om controllers roll i näringslivet och nyttan i att låta en controller vara med för att styra och påverka ett affärssystem. Parallellt med detta så satt min mamma och läste mina två första rapporter och hon fick därigenom se att hon ärvt sin skrivtalang från mig :)

Ikväll skulle vi äta någon kycklinggryta av något slag. Men ganska snabbt så kom vi fram till att det hade varit mycket godare med grillat. Så Eddie åkte iväg och köpte kol och kött för att göra detta möjligt. Jag tog en dusch eftersom att mitt hår var fullt med sågspån. När jag ändå skulle duscha så passade jag såklart på att väga in mig. Vågen stod på 84 kg jämt! Detta såg jag såklart som en enorm framgång eftersom att jag både har druckit mycket, ätit frukost och fått i mig en bar under dagen.

Jag tror personligen att en av anledningarna till den senaste tidens framgångar inte bara har varit reducerad och mer kontrollerad kost. Jag har inte tränat speciellt mycket och heller inte gått särskilt mycket promenader. Framgångsknepet är te! Det har blivit mycket vatten (kolsyrat som vanligt) samt te den senaste tiden och det i kombination med sunda vanor ger resultat!

När grillen väl var igång gick jag ut och gjorde grillmästaren sällskap. Himla mysigt att sitta ute i vårsolen och veta att man har jobbat på bra under dagen. Dessutom snacka lite skit med Eddie om framtiden gjorde det hela bara bättre. Därefter väntade en härlig lyxig måltid med kött och sallad med härligt sällskap!

Därefter ut och njuta av kvällen med levande ljus på den inglasade verandan och en kopp te efter maten. Bättre söndag denna underbara vårstart har jag svårt att föreställa mig! Imorgon väntar en arbetsdag i Göteborg för att på kvällen bege mig hem mot Stockholm igen. Borta bra men hemma bäst! Men det får bli ett inlägg för sig. Nu väntar mästarnas mästare på SVT, det programmet har gett mig lite mervärde nu när man själv tränar betydligt mer än vad jag historiskt sätt har gjort.

Ses imorgon! Kärlek!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar