Facebook

2014-01-11

Vecka 35 - Dag 239

Idag var det exakt 34 veckor sen jag påbörjade min livsstilsförändring och det är fortfarande i särklass det absolut viktigaste som pågår i mitt liv. Även om jag nu, 34 veckor senare kanske inte har samma strikta regelverk som jag hade under vecka 20. Itrim har ju sin metod med handflatan men den vill jag inte påstå att jag följt på ett bra tag. Att jag äter för mycket kött till mina grönsaker är en sak.. men att jag sen nyår även ätit kolhydrater vid två tillfällen är inte ett gott tecken och det stör mig.

Idag kom min bror Gustaf förbi och åt lite middag med mig. Som det kanske syns på bilden så blev det rätt mycket kött till maten även idag. Men gott var det, även om jag åt för mycket. Jag har även tagit det lugnt från träningen idag. Fram till nu har jag den här veckan tränat 8 st träningspass vilket har gjort att jag är rätt utmattad överlag.

Det är så typiskt att jag inte sköter sömnen när jag jobbar i veckorna. Som oftast går jag och lägger mig vid midnatt och försöker kämpa mig upp runt 6-7 tiden på morgonen. Det är viktigt att få tillräckligt med sömn när man ska kämpa sig ner i vikt också. Men igår när det är fredag så var jag så pass slut att jag somnade redan vid 22 tiden och sov fram till 11 nu på morgonen, ett tecken kanske..

När jag var i gallerian och handlade idag så passade jag på att ta ut mina linser hos optikern. Dom kändes enklare än endagslinser med tanke på att dom var lite mer robusta och tjockare än endagslinser.. vilket gjorde det lite lättare att få in dom i ögonen. Så nu återstår provet att ha dom framför datorn samt utomhus. Jag hoppas att det här fungerar nu.

Nu är det kväll och min bror ligger och sover på soffan. Själv sitter jag och filosoferar kring min framtid som vanligt. Vid min sida missbrukar jag mineralvatten som om det vore godis, mest för att jag är törstig. :) Tänk att jag bara för två år sedan inte ens tyckte om kolsyrat vatten. Hur som helst så funderar jag på att gå ut och promenera lite, kanske till och med åka in till stan. Det gäller att klä sig varmt nu för det blåser kallt och är snö på backen. Nu är den riktiga vintern här vilket kommer göra mig mer omotiverad till att promenera, så ska försöka klä mig varmt och ge mig ut.

Men det där med att klä sig varmt är nog mer snack än verkstad. Idag hittade jag nämligen min vårjacka och var bestämt tvungen att ha den på mig istället för min varma vinterjacka.. bara för att jag tyckte att jag var lite snyggare i den... knäppt med dubbelmoral kan tyckas! Jag har i alla fall vantar på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar