Facebook

2014-01-10

Vecka 34 - Dag 238

Jag har all rätt att vara riktigt sliten just nu. Första veckan på jobbet är avklarad och det var faktiskt en rolig arbetsvecka. Det var helt klart underbart att få komma tillbaka till sina vardagsrutiner igen.

Efter jobbet så tog jag mig till gymmet och ställde mig på löpbandet. Då märkte jag verkligen att energin börjar ta slut. Jag orkade inte hålla samma tempo och var tvungen att sänka ner till gångtempo i intervaller för att orka med. Efter 15 minuter och 2 sprungna kilometer klev jag av bandet och gick till cykeln istället. Där blev det 20 minuter i ett mycket lättsamt tempo.

Därefter åkte jag och Anton till favoritcaféet på söder och beställde in en cesarsallad. Idag skippade jag lunchen på jobbet och körde itrims chilli sin carne istället. Det var absolut ingen stabil lunch så när klockan var middag på caféet så kände jag verkligen att jag var superhungrig! Efter ett tag så anslöt Piotr och därefter gick vi mot badmintonstadion för att spela lite fredags-badminton.

Alla tre var vid det här laget rätt slitna och kylan isade mot ansiktet på väg ner till hallen. Det märktes att det blåste minusgrader och jag började fundera på vart jag har glömt min nya blåa halsduk någonstans... eftersom att jag inte hittar den menar jag. Väl inne på spelplan så tog vi det i ett rätt så lugnt tempo och efter en timmes spelande så tog vi en avkopplande och välförtjänt varm bastu!

Nu har jag äntligen kommit hem. På den gemensamma resan från badmintonstadion så diskuterades om vi skulle gå ut och sätta oss i en bar, om vi skulle spela biljard eller om vi skulle ta en bio. Men det slutade med att vi alla saknade ork och att vi åkte hem till var och en istället. Skönt val nu i efterhand måste jag säga.

På grund av alla promenader och träningspass så har jag idag nått upp till över 14000 steg. Detta gynnar mig såklart i den pågående stegtävlingen jag har på shapelink. Tror jag denna vecka än så länge har hamnat på ca 52000 steg.

Nu väntar en väldigt avkopplande kväll. Får se hur länge jag orkar ha ögonen öppna. Jag måste erkänna att jag ikväll känner ett starkt sockersug och en glass eller ostbågar hade inte varit helt tokigt. Men vid kvällens bastande konstaterade jag att jag har massor av kilon kvar att gå ner så det är inte aktuellt med något socker inte. Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar