Facebook

2014-01-09

Vecka 34 - Dag 237

Då kör vi, inlägg 238! Gud så mycket tid jag har lat ner på att dela med mig av mitt år.. funderar på att blogga i ett år och sen eventuellt göra en bok av det hela fast med lite egna kommentarer till mina egna texter.. hade varit något det.. men det skulle nog ta alldeles för lång tid att skriva en sån om inte annat.

Konstverket att få ihop 8000 steg lyckades jag med idag. Även om vi har en pågående tävling just nu där målet är 1 miljon steg på 100 dagar (10000 steg / dag) så snittar jag just nu 9500 steg per dag den här veckan. Idag har jag kommit upp i 9312 bara på att jobba, gå på lunch, träna på itrim och gå och handla mat.

På väg hem från ICA ikväll så tyckte jag att det var en hyfsat otymplig och lagom tung påse jag gick och släpade på. En ganska snabb matematik gav resultatet att påsen i sig vägde 6,5 kg, vilket är lika mycket som jag har kvar att gå ner i vikt, vilken tillfällighet! Det fick mig att känna efter lite mer och det är rätt mycket med 6,5 kg trots att det är rätt lite i förhållande till vad jag faktiskt har gått ner! Knäpp resa det här!

När jag satt på jobbet så fick jag ett meddelande från en träningskompis jag tränar med på Itrim. Hon skulle köra ikväll efter jobbet. Så jag väntade in att hon skulle höra av sig om att hon lämnade sitt jobb så kunde jag anpassa mig och träna samtidigt. Nu när det är höstmörker så är det så himla skönt att man kan träna tillsammans med andra, för man får gärna för sig att göra annat istället! Väl i cirkeln så var det mycket folk och full rulle. Idag blev det fyra varv för min del vilket också var skönt! Sen så blev det lite småprat efteråt där man stretchar vilket var underbart! Det kändes verkligen som att varva ner efter en hektisk dag på jobbet och det behövdes verkligen! En av fördelarna med Itrim är att det är många som gör samma resa och att det då är lättare att knyta nya kontakter med andra som gör samma resa.

Ikväll ska jag göra allt i min makt för att gå och lägga mig så snart som bara möjligt. Imorgon väntar en tuff dag med två träningspass och en tidig start på dagen så det förutsätter lite att jag är utvilad! God natt älskade och underbara läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar