Facebook

2014-01-06

Vecka 34 - Dag 233

Igår gick jag och la mig i tid för att vända tillbaka dygnet. Efter fyra timmars sömn så vaknade jag klockan 02:30, mitt i natten och var klarvaken. Att somna om tog mer eller mindre 2,5 timme... sen sov jag till klockan 10 då telefonen ringde. Det var min granne vägg i vägg som behövde hjälp med sitt nätverk.

Därefter intogs frukost, jag tog fram ett paket müsli i skåpet jag har sparat som innehåller russin och nötter. Jag kände för att ha russin i så att jag skulle slippa den otroligt tråkiga smaken till frukost. Därefter ägnades en timme åt att snygga till här hemma lite, man får passa på när man kan.

Under eftermiddagen så visste jag att en kollega skulle komma hem till mig med ett nytt vardagsrumsbord han ville ge bort. Vi hade bestämt under eftermiddagen så jag kunde lixom inte röra mig någonstans. Timmarna gick förbi och jag tog inte direkt någon skada av att sitta framför datorn och kolla serier. Efter en stund blev jag hungrig och rotade lite i frysen tills jag hittade lite frysta grönsaker och några hamburgare, perfekt!

Eftermiddag blev till kväll och jag började fundera på min min kollega skulle dyka upp. Men straxt före 19 tiden så ringde så telefonen. Precis innan hockeyfinalen i junior VM skulle börja. Men nu är bordet i alla fall på plats.

Jag kände för att springa lite idag. Men nu blev det inte så. Jag känner både ett sötsug och ett hunger nu när det är dags att gå och lägga sig. Dom här sista 8 kilona kommer att bli riktigt överjävligt tuffa.. det vet jag helt säkert. Kollar jag mig i spegeln med kläder på så ser det helt klart acceptabelt ut, mitt resultat. Kollar jag mig i spegeln utan kläder så finns det en hel del kvar att jobba på.. så det är bara att fortsätta köra tills jag når målet!

Antal steg idag: 543 stycken, ofattbart många för att gå till grannen och tillbaka. Samt att gå in i hissen och åka ner och hämta ett bord. :P Imorgon börjar årets första stegutmaning, 1 miljon steg på 100 dagar. Våga anta utmaningen du också, klicka på länken och skapa ett konto för att va med!

http://www.shapelink.com/sv/challenges/show/id/3955?fb_action_ids=10152162897912387&fb_action_types=og.likes&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar