Facebook

2014-01-04

Vecka 34 - Dag 232

Nej, idag har inte varit någon bra dag. Den har präglats av trötthet, sömn, bitterhet och fusk! Vid 13:30 klev jag upp ur sängen och åkte raka vägen in till stan för att gå på bio med Piotr. Han var också helt slut och hade inte sovit något inatt typ. Så han somnade under filmen vilket säger en hel del..

Själva filmen var dagens höjdpunkt trots allt. Hundraåringen med Robert Gustafsson i spetsen. Den hade en underbar handling och var påkostad för att vara en film i Svensk regi. Ett gott skratt fick jag i alla fall, även om det vid vissa tillfällen var lite svårt att hänga med i alla svängarna som erbjöds.

Efter bion så gick vi till ett ställe på kungsgatan och åt. Inget vidare erbjudande på menyn så jag föll för fish and chips.. inte vidare smart av mig att beställa det men min första tanke var att andelen sallad på tallriken skulle slå utbudet av pommes.. men så var inte fallet.. och jag var hungrig.

Stegräknaren glömde jag hemma idag. Antar att jag kommit upp i ca 4000 steg om jag uppskattar siffran på erfarenhet. Hela kroppen har varit seg idag efter de tidigare dagarnas träning. Knappt kunnat gå ner för ett par trappsteg utan att få lite smärta eller att känna segheten gnällandes i ryggmärgen.

Nu ska jag ta en dusch, sen gå och lägga mig i tid och få tillbaka någon form av dygnsrytm igen. Försöka komma upp ur sängen klockan 08 imorgon i alla fall och ägna förmiddagen åt träning.


2 kommentarer:

  1. Du är inte ensam om att vara trött och less just nu. Vi är nog påverkade av väder att vi vet att oxveckorna ligger framför oss. Lätt att trilla dit men som tur var kan vi ju receptet för välmående nu till skillnad mot förr. I dag en ny dag. Hoppas du får en bra sådan!
    Cia

    SvaraRadera
  2. Ja alla verkar vara trötta! Känns inte som man vilat ut direkt nu i helgerna.
    Kul att filmen var bra! Måste försöka se :)

    SvaraRadera