Facebook

2013-12-31

Vecka 33 - Dag 227

Då var dagen D kommen. Hemresan till Stockholm. Började åka vid 17 och var hemma vid klockan 00:30. Känns som en lagom resa, haha! När jag satte mig på snabbtåget mot Stockholm så visade det sig att det inte var något X2000.. jag var något besviken eftersom att jag tillhör generationen som vet att X2000 minsann är det bästa tåget! Först så fick jag panik eftersom att jag under den första halvtimmen på resan inte kunde hitta något eluttag. Men efter att ha spionerat på grannen så kunde jag konstatera att uttagen satt närmare ryggstödet på det här tåget. Nödanropet till omvärlden kunde därmed dras tillbaka! :)

Den här perioden hemma hos mina systrar har varit präglad av lathet och mandariner i absurda mängder! Det ska bli intressant att ställa sig på hemmavågen imorgon så att jag får en bra bild av vad jag faktiskt väger nu. Imorgon väntar först att gå ut och handla frukost och därefter städning hela dagen för att se hur kvällen går. Jag funderar på att bara vara anti världen och låsa in mig i lägenheten framför tvn.. men låt inte min negativa känsla smitta er nu bara. :) Så knäppt det där.. nyårsmiddagen brukar alltid vara präglad av något lyxigt men jag orkar inte åka bort någonstans och så ska alla oroa sig över hur och vad jag ska äta.. nä.. då är det bättre att vara hemma.

Jag har fortfarande inte kommit på vad 2014 ska ha för tema. Jätteklurigt eftersom att jag inte vet vad året har att erbjuda mig ännu. 2013 års nyårslöfte om att gå ner i vikt känner jag att jag höll. Jag skulle tro att jag har gått ner något i stil med 42 kilo vid årsskiftet och har 8 återstående kilon. Det går verkligen inte på en dag att gå ner i vikt.. framför allt inte om man vill ha en varaktig viktminskning...

Nu väntar kudden på mig, lång dag imorgon! Puss och kram! 


1 kommentar:

  1. Jag har också funderingar på nya mål när målvikten är nådd. Det är svårt att hålla fokus utan mål. Har kommit fram till att sista 1½ åren på Itrim ska ägnas åt att omvandla fett till muskler. Det blir ett bra mål för mig.
    Gott Nytt År!
    Cia

    SvaraRadera