Facebook

2013-12-31

Vecka 33 - Dag 228

Nyårsafton är kommen. Jag gjorde som planerat och klev upp och gick ut och handlade frukost. Eftersom att kvällen var oplanerad så köpte jag även hem kött, grönsaker och mineralvatten. Väl hemma så kollade jag på stegräknaren. 3000 steg, det var mer än jag totalt tagit den senaste veckan. Illa.

Sen för att ha hyfsat städat till kvällen så bestämde jag mig för att städa upp och röja lägenheten från allt skit. Mitt i städningen så plingar det på dörren och där står Ola och erbjuder sitt sällskap! Så, åter igen iväg till affären för att fylla på så att det räcker till två.

Eftersom att det är nyår så bestämde jag mig för att ha lite dubbelmoral och synda lite. Ola skulle nämligen ha potatisräfflade saker och då bestämde jag mig för att också äta såna. När vi hade gjort dom i ugnen och tog ut dom och jag skulle provsmaka en bit så var jag tvungen att fundera 15 sekunder innan jag tog steget och stoppade in potatishelvetet i munnen. 228 dagar utan potatis är inte dåligt! Men låt det nu vara ett undantag för nyårsafton och inget annat.

Ni som har följt mig vet hur svårt jag har för undantag och hur svårt jag har att tillåta mig att göra saker utanför ramarna. Men nu är det gjort och potatisen är uppäten. Nu väntar en fruktsallad till nyårsefterrätt tillsammans med mina gamle vän och en film! Sen blir det att åka in mot stan och njuta av fler vänner och fyrverkerier! Nu kör vi!

Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar