Facebook

2014-01-03

Vecka 33 - Dag 230

Torsdag. Normala människor återgick till jobbet idag men jag tog ut två semesterdagar till och börjar jobba först på tisdag igen. Klockan 10 ringde Anton och frågade om jag skulle med och träna klockan 13. Mitt svar blev "jag tror att jag ska det".. sen somnade jag om och vaknade av att mat och sovklockan ringde lunch klockan 12.

Hastig uppstigning och snabbt i med yoghurten för att bege sig in till Fridhemsplan för att träna. Väl på plats var det armar och mage som gällde. Och efter ett ganska bra pass på 40 minuter var vi klara och begav oss gemensamt hem till mig i Kista för att äta lunch. Till lunch blev det en grönsallad med schnitzel.. gott men dåligt med panerad mat! Fy mig!

Därefter åkte vi gemensam buss till Hässelby där Anton bor. Vi skulle se på Junior VM i Hockey framför tvn. På bussresan som tog 40 minuter så sov vi i skift. Det bara blev så att när jag var vaken så sov Anton och när jag sov så var Anton vaken.. himla roligt! Väl hemma hos Anton så dukade han upp med godis, chips och läsk. Jag höll mig till min måltidsbar och en ramlösa!

När Sverige ledde med 4-0 så beslöt vi oss för att lämna matchen och dra till Vällingby för att köra lite konditionsträning. Klockan var nu ungefär 20:30 på kvällen. En timme på löpbandet stod på agendan. Vi krigade om vem som skulle få springa bredvid den snyggaste tjejen innan vi kom in på gymmet.. väl inne så fanns det bara en tjej på bandet och snabb som jag var så intog jag bandet bredvid! Knäppa vi är.. eftersom att varken han eller jag hälsade på henne så blev det lite mer smygstalking.. inte okej!

Löpningen påbörjades. Jag hade satt tempot på 8 km i timmen och jag ville se om jag kunde slå förra veckans rekord i löpningsdistans. Förra veckan slog jag först ett rekord i 3 km non-stop och därefter 5 km non-stop. Så varför inte höja ribban ytterligare och sätta 8km! Efter en timmes löpning så nådde jag svettig och mör till slut in i mål på löpbandet!

Nytt rekord - 8 km non-stop löpning på 60 minuter! Nu imponerar till och med jag mig själv!

Nu var klockan ca 22:15 och jag hade lovat min bror att svänga förbi inne i stan och träffa hans nya tjej och spela lite biljard! Klockan 23 var jag framme. Då var jag så hungrig att jag gjorde ett undantag och tog dagens tredje måltidsbar för att kunna stå på benen! Vi stannade till klockan 00:45 för att sedan smita med sista tunnelbanan hem till kista. För er som undrar så utklassade jag så klart min bror ;)

Nu är jag äntligen hemma och klockan har hunnit slå 01:40. Klockan 06:45 har jag lovat en annan kompis att vara på kronobergsbadet och simma några längder! Tufft det här! Får se om jag kommer upp ur sängen och hur social jag väl är när jag nått fram!

Äntligen igång med träningen igen! Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar