Facebook

2014-01-08

Vecka 34 - Dag 235

Så otroligt himla jätteskönt att få vara tillbaka på jobbet igen. Jag behövde verkligen få tillbaka min älskade och hektiska vardag! Var tidigt på jobbet eftersom att jag ville sluta tidigare. Vid klockan 16 så skulle jag vara hos optikern för nya tester för att ge mig på ännu ett försök att skaffa linser. Jag tycker inte att glasögon passar mig längre utan vill försöka hitta en lösning där linser fungerar. Med dom linser jag har idag ser jag antingen bra framför datorn eller på distans. Jag vill kunna se bra på både långt och kort håll. Det här är en sån biverkan som man kan få av att gå ner i vikt, man trivs inte med sina glasögon.... det stod det inget om i faktaböckerna! ;)

Hur som helst så var det en mycket duktig optiker på Synsam i Kista dit jag brukar gå.. jag fick till och med besöket på köpet eftersom att jag gjorde tester för ett halvår sen.. otrolig kundservice fick mig att fundera på om det faktiskt finns människor som vill hjälpa andra utan att behöva tjäna pengar på det för stunden.. det är en sällsynt om inte annat! I alla fall inom världen av att sälja och köpa tjänster o produkter :)

Efter det så åkte jag hem och jobbade lite i bostadsrättsföreningen på nytt. Snabbt därpå packa ner badkläder och bege mig till Skanstull för att träffa Anton och gå till Eriksdalsbadet. Passet började med 20 minuter bastu följt av 40 minuter bubbelpool. Tuff start. Sen kom det tuffaste, vi skulle ner i det iskalla vattnet!! Till slut så lyckades jag hamna i bassängen och tänka sig, jag överlevde! 20 minuter simning kändes okej innan vi fortsatte med ytterligare 20 minuter bastu! Det är vad jag kallar ombytt motion det!

Nu sitter jag hemma och har fyllt i min övningsbok. Kommit upp i mina steg idag och har genomför ombytt motion. Full pott för andra dagen i rad, nästan så att jag kan hoppas på en tredje imorgon.. håll tummarna! Vem vet.. jag kanske kan fylla hela veckan med ett fullt resultat.. det vore något! :) Oh nej.. nu utmanar jag mig själv igen.. tufft! Får se om jag orkar :) Natt natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar