Facebook

2014-01-06

Vecka 34 - Dag 234

Sista dagen på semestern är kommen. Idag var det öppen gruppträff på Itrim, något jag verkligen verkligen behövde! Det är lätt att tappa fokus och när jag vägde in mig så fick jag tillbaka lite av just denna fokus igen. Nuvarande officiell "Itrim" vikt är 89,3 kg. Det motsvarar en nedgång på 43,5 kg sedan start! Dock ska jag ta denna invägning med en nypa salt, den är något lägre än vad jag räknade med.. men det lär jag märka först om två veckor då det är dags för nästa invägning.

Men det är inte siffran som räknas längre. Även om det är 6,5 kg kvar till målvikt så finns det mer fett runt lår, rumpa och mage. Jag eftersträvar inte en siffra utan ett utseende. Min kloka mamma skrev ikväll att det kan vara läge att börja omfördela fett till muskler när jag gått ner till målvikt. Men att bygga muskler är också något nytt som jag inte gjort förr och frågan är om Itrim även är bra på det..

Innan gruppträffen så passade jag på att träna i cirkeln. Idag var det fullt ös med positiv stämning i cirkeln. Det var ett gäng tjejer som verkade träna tillsammans och det sporrade nog upp oss alla skulle jag tro.

Efter det så tog jag mig till Södermalm för att ladda batterierna med en väl efterlängtad cesarsallad. Sen försökte jag vila magen så länge jag klarade av att hålla rastlösheten borta. Men till slut så fick jag nog av att sitta kvar på cafét och surfa på mobilen så jag tog mig till fitness 24/7 och körde lite löpning. 3 km blev det (med mat i magen) på tiden 20 minuter. 9 km i timmen var en rätt hög hastighet för att vara mig, men jag gillar utmaningar nu! Det är dessutom bara roligt att se att mina tider och mina hastigheter på bandet bara blir bättre och bättre.

Ikväll var tanken att jag skulle ha ork till att tvätta.. men det hade jag inte.. istället blev det en klementin och lite mera serier. :) Imorgon är det tillbaka till vardagen som gäller, så får passa på att njuta av den egna tiden så länge jag har den. Nu blir det sömn! God natt mina vänner.

2 kommentarer:

  1. Superbra Martin! Och vilken klok mamma. Jag ska göra likadant. Har som mål för 2014 att omvandla fett till muskler. Vi kvinnor har ju en gräns på 25% och jag har sagt att jag ska under 28% i år i alla fall. Har 6 kg till målvikt först bara. Och sista Itrimåret ska jag ner till <25%. Man måste ju ha någotmål att jobba mot för att hålla motivationen uppe när det stundtals går sämre.
    God fortsättning!
    Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag menar naturligtvis inte Martin!

      Radera