Facebook

2014-01-08

Vecka 34 - Dag 236

Inombords så skrattar jag åt hur hektisk min vardag egentligen kan vara. Jag skrattar också åt hur mycket jag egentligen gillar att hålla mig sysselsatt med massor av saker att göra! Idag gick tiden på jobbet som väntat ovanligt snabbt och innan jag hann blinka så var klockan 17. Idag hade jag inte med mig några träningskläder eftersom att jag var såååå sliten när jag vaknade så jag trodde aldrig att jag skulle orka träna ikväll.

Men så fel jag hade. Jag fick åka hem till Kista och byta om för att sedan ta en buss till Vällingby för att träna med Anton. 40 minuter pass med fokus ben var tufft för mina stackars lår. Gymmet låg ner för en trappa så när vi var klara och skulle gå upp för den där trappan igen så kände jag verkligen i framsidan på låren att jag gjort ett bra jobb idag.

Sen sätta sig på bussen mot Kista igen så att jag hann att tvätta lite. När jag kom in i lägenheten hade jag 10 minuter tillgodo innan jag skulle börja tvätta. Så jag letade fram mina vantar och utomhusskor och sa det att jag skulle springa en kort strecka när jag lagt in tvätten i maskinen. Även om jag har kört ben i 40 minuter så vill jag även kunna svettas lite på ett pass och då är kondition alltid bra!

Said and done. När jag stoppat in tvätten i maskinen så var det bara ut i regnet igen och springa. Jag var inställd på att springa 2 km så jag kunde hålla ett rätt så högt tempo, givetvis efter bästa förmåga baserat på tidigare pass. När runkeeper appen sa till i örat att jag sprungit 500 meter så ökade jag tempot och kom upp i hastigheten 15km /h under resterande 500 meter. Riktigt skönt!! Men sen blev det så halt att det inte gick att hålla den hastigheten längre.. dessutom blev det uppförsbacke igen ;)

Så nu har jag jobbat, tvättat, åkt buss, tränat ben och sprungit. Väl hemma ikväll så hade jag fått mitt andra antagningsbesked till högskolan. Jag blev förvånad att jag vid andra urvalet blev antagen till så många kurser jag inte blev antagen till vid första urvalet, vilket gjorde min kväll. Så nu till våren ska jag plugga Affärssystem och verksamhetsutveckling 15hp. Men för att få tiden att räcka så måste jag försöka beställa hem böckerna redan nu så att jag är påläst i ämnet när vi börjar. Dessutom bör jag nog fundera på att lägga ner det där föreningsarbetet så att jag får mer tid över till mig själv och studier. 

Nu ner och hämta all tvätt, därefter väntar en efterlängtad dusch och sen blir det sova! Puss o kram!

2 kommentarer:

  1. Snälla Michael - skicka över lite energi hit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag kan! Kommer på posten som storpaket! :D

      Radera