Facebook

2013-12-28

Vecka 33 - Dag 225

Nu är hemresan bokad, sent på måndag kväll bär det av hemmåt. Jag vet inte riktigt själv vad jag ska göra på nyår men jag tar risken och beger mig hem på äventyr. Jag vill hinna med och vara lite ledig på hemmaplan också, har inte varit ledig på hemmaplan på mycket mycket länge.

Dessutom vore det skönt att komma tillbaka till mat och motionsrutiner efter denna vecka. Dessutom vore det skönt att komma hem till min tillförlitliga våg, den här vågen visar olika resultat hela tiden. Jag håller på att testar min teori om mycket vatten påskyndar viktminskningen. Jag misstänker nämligen att jag druckit lite för lite vatten under större delen av min resa.. men det lär jag märka av den här studien :P


Snart är det dags att se över vilka mål jag ska ha 2014. Som jag skrivit tidigare så är 2013 förändringarnas år och så snart 2013 har passerat är det dags att titulera 2014.

Idag finns det egentligen inte så mycket att berätta om. Jag har inte gått mina steg, inte tränat någonting.. sovit alldeles för länge.. ikväll har jag hjälpt till att laga mat åt oss genom att skala och koka potatis som jag själv inte ens äter. :)

Imorgon väntar en resa till stan med min syster. :) Då kanske jag kan få ihop några steg då.

2 kommentarer:

  1. Din teori att vatten påskyndar viktminskningen kan i viss del vara sann. Vätskan tas nämligen upp av kroppen i tarmsystemet för att reglera blodvolymen. Dricker man för lite jämfört fiberinnehållet i maten blir det som är kvar i tarmsystemet för torrt ==> hård i magen ==> ligger kvar och kommer inte ut. Det är alltså (troligtvis) inte så att man blir av med mer fett men vikten blir mindre i alla fall.
    Säger doktor Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, tack för svar. :) Min teori var enklare.. man dricker mer, man kissar mer.. fettet följer med kisset.. klart.. :P

      Radera