Facebook

2013-12-25

Vecka 32 - Dag 221

Börjar se slim ut ;)
Julafton. Vaknar av att mamma ringer klockan 10 för att säga god jul. Någonstans tror jag att jag lyckas mumla ut att vi var uppe sent igår och tittade på film. Klockan 12 vaknar jag igen och går ner för att äta gemensam frukost med mina syskon. Dom åt julgröt och jag fick i mig yoghurt och müsli, även det ett aktivt val en dag som denna. Men innan frukosten så bråkade jag med vågen här hemma.. först stod den på 89,4 vilket var första gången vågen står under 90.. men när jag skulle fotografera så hade jag på 10 sekunder lyckas gå upp 0,9 kg till 90,3. Så det blev inte någon bild idag inte. Slutsatsen är dock att vågen om det stämmer nu är på väg ner igen.

Julafton var faktiskt inte lika jobbig som jag trodde igår. I sådana fall var gårdagen värre då den präglades av en större närvaro av sötsaker än vad dagen gjorde. Idag var det mer fråga om alkohol och det har jag inga större problem att motstå. Det förtydligar än mer mitt problem med ett beroende av sötsaker så som glass, chips och godis som ännu inte har försvunnit. Det tar alltså lång tid att bli av med ett beroende, om jag någonsin kommer att bli av med det.

Efter frukosten så tog jag på mig träningskläder och löparskor för att ge mig ut och slå mitt rekord på 5km. Jag kände häromdagen att 3km ute var en rätt okej sträcka och att 5km skulle bli tufft men inte en omöjlighet. Mentalt förberedd och med tung partymusik i öronen gav jag mig ut. Efter en kilometer hinner en hund ikapp mig så jag får försöka hålla koll på den tills dess att min syster kommit ikapp oss med sin bil. Det hade kunnat gå riktigt illa när han höll på att bli påkörd flera gånger. Det sänkte hur som helst tiden och tempot då jag försökte hålla koll på honom när jag sprang.

 Väl i mål fick jag tiden 35 minuter och 46 sekunder. Vilket är ett nytt rekord! Det var lite det rekordet jag försökte nå häromdagen på löparbandet men hamnade på 44 minuter eller någonting för att jag av misstag sprang i uppförsbacke. Det kändes mycket skönt och mycket enklare att springa utomhus igen för tempoväxlingarna är enklare än på bandet.



Idag har vi i övrigt firat en underbar jul tillsammans. Julklappsspel, sällskapsspel, musik, kalle anka, julmiddag, mörker-karrugömma, snurra flaska med mera har varit superskoj. Sen att på sidan av det försöka få tag på vänner, familj och bekanta har gått sådär. Jag inser exempelvis i skrivande stund (03:30 på natten) att jag glömt bort att ringa och säga god jul till min pappa. Det är säkert massor med andra människor som jag också glömt bort idag, synd att mitt minne inte är min starka sida.

Skönt med nya rekord, nya vikter, en hälsosam julafton med min familj. Nu har jag en vecka på mig att fatta beslut om nyår ska firas på landet eller i Stockholm. Nu är det dags att sova. God natt kära läsare, hoppas er julafton var lika bra som min. Puss o kram! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar