Facebook

2013-12-24

Vecka 32 - Dag 220

Ikväll har vi spelat bingolotto. Det är tydligen en tradition att göra det om man frågar mina systrar. Jag vet inte riktigt om jag tycker att det är en tradition men jag köpte en lott ändå för att kunna vara med och umgås. Av de lotter vi hade så fick inte en enda av oss en vinst, vilket kommer underlätta vid argumentationen inför nästa års "tradition" att inte behöva sitta i fyra timmar och kolla på bingolotto. :)


Det har varit en tuff kväll ikväll. Mycket ostbågar, julmust, godis, chips och glass i min omgivning. Jag tänker konstant på det Frida brukar säga om lång- och kortsiktiga belöningar. Att den långsiktiga belöningen att lyckas är bättre en den kortsiktiga belöningen att få äta godis. Jag vet också att det kommer att spåra samma sekund som jag tar en enda godisbit. Resultatet skulle bli en två kilos uppgång på en kväll och det skulle ta mig två veckor att gå ner igen.. det är helt enkelt inte värt det. Jag måste bara fortsätta kämpa och övertyga mig själv om det.

Jag trodde inte julafton skulle vara en tuff dag. Men mitt sötsug gör sig påmind hela tiden och en måltidsbar används snarare som en mättnad på mitt sötsug snarare än en måltid. Så ska det nog inte vara. Jag måste klara mig förbi julen så kommer det gå bra en stund till i alla fall. Sen kommer februari och då är det semlor.. sen april och då kommer födelsedag och påsken.. sen juni och då är det sommar med glass och uteserveringar.. sen augusti med festivaler och så fortsätter det hela tiden..

Håll tummarna för en sockerfri jul mina vänner! Det gör i alla fall jag. Till det vill jag passa på att önska er alla en supertrevlig julafton! Hoppas att ni inte belastas av mina beslut och mina resonemang, njut av livet! :)

1 kommentar:

  1. Känner igen det där med att ta en måltidsbar för sugets skull. Min man har till och med fått gömma pepparkas-barerna och ta fram en bara när jag har kalorier över. Såsmåningom kommer vi kunna ha undantagsdagar. Tills dess är du en stor inspiration och du har verkligen gjort ett beundransvärt arbete. God Jul på dig!

    SvaraRadera