Facebook

2013-12-23

Vecka 32 - Dag 219

Idag hade jag ställt klockan för att hämta min syster som skulle hämtas i en grannstad vid bussen. Men av misstag så somnade jag om och 20 minuter innan hon skulle komma fram med bussen så vaknade jag till liv igen. Då ser jag i mobilen att min syster räddar mig och hämtar henne :) Sen gick jag ner och åt frukost och kollade lite på tv. Jag var helt säker på att det var något annat jag skulle göra idag...

Klockan 11:50 så inser jag att Patrik, min bror skulle hämta upp mig vid 12 och vi skulle åka till pappa och äta julmiddag. Då blev det lite stressigt ur morgonrocken och vid 12:15 hade ännu ingen bror dykt upp. Så jag ringde honom... han hade visst somnat om... han också! :P

Hos pappa åt vi julmat bestående av julskinka, prinskorv, köttbullar, revbensspjäll och cheddarost. Lite för mycket protein för min del men är det jul så är det.

Väl hemma ikväll så spelade vi lite sällskapsspel. Jag förlorade tyvärr den här gången men det kommer fler tillfällen under julen. Kvällen har även präglats kring en allmän diskussion kring huruvida vi ska spela bingolotto imorgon eller inte. Sen försökte jag argumentera varför vi ska ha julgran i år.. men det gick inte heller vidare bra.. suck..

Sen kollade jag på stegräknaren.. 930 steg... inte vad jag lovat mig själv dagen innan. Det finns ett motionsband här som jag tänkte att jag skulle kunna springa på. Men det var alldeles för instabilt för att kunna springa på så jag tog fram reflexvästar och ficklampa och gav mig ut på en löptur i mörkret.

Och bra var väl det för det för första gången på flera månader som jag sprungit utomhus. Dessutom blev det lite nya rekord. 3km på 20 minuter är en ny rekordtid i snitthastighet, 9km/h under hela sträckan. Dessutom var det längsta sträckan jag joggat non-stop utan att börja promenera, vilket verkligen är skoj! Jag kom upp i totalt 5000 steg på dagen vilket känns acceptabelt med tanke på att jag är mitt ute i skogen.

Nu ska jag fortsätta försöka varva ner. Jobbet tar upp alldeles för mycket av min hjärnverksamhet och det är svårt att ha semester. Men så är det väl alltid, det tar lite tid att börja varva ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar