Facebook

2013-12-21

Vecka 32 - Dag 218

Idag ringde klockan efter några få timmars sömn. Det var läge att ta sin packning och bege sig till Piotr för att överraska honom på hans födelsedag med lite våfflor och ett nytt våffeljärn. Jag packade ner grädde sylt o sånt och sen min laktosfria yoghurt och lite musli och begav mig.

Tre påsar julklappar och en tjugo kilo tung resväska på väg mot tunnelbanan i regnet var inte den bästa starten på dagen jag kunde ha. Väl framme i stadshagen hade jag ringt och fått Piotr att möta upp mig och hjälpa till att konka på lite saker, det blev så otympligt annars. Väl hemma hos honom så var hans mamma där och hjälpte honom inför kvällens festligheter. Medans han stack iväg och handlade lite på Ica Maxi så fortsatte vi att förbereda, jag med frukosten då. När han kom tillbaka igen så var våffelsmeten och grädden ihopmixad och det enda som saknades var det inpackade våffeljärnet! :P

Det såg riktigt gott ut med våfflor men jag trivdes bra med min rätt trötta yoghurt. Det blev till och med några våfflor över som han kunde äta senare på dagen.

Efter den lyckade starten på dagen så var det dags att bli upphämtad i bil för att åka till Halland. Lång resa med stopp på A6 köpcentrum i Jönköping. Där handlade vi mat och jag skulle ätit salladsbuffé, men precis när jag skulle beställa såg jag den godaste schnitzel serveras till en annan matgäst och jag skulle definitivt ha en sån, utan potatis då! :P Den var bra mycket större än en handflata och en alldeles för stor mängd bearnaisesås på sidan av.. men det gick hem ändå! Nom nom! :P

Väl framme hos min syster så har jag bara varit trött. Nu ikväll så somnade jag i tv fotöljen så det är förvånande att jag ens orkar blogga nu ikväll. Imorgon ska jag och min bror åka och hälsa på min far i Värnamo.. ännu mer bilresa.. men så är det. :)

Idag har jag bara tagit ynka 3000 steg, det är inte riktigt okej med tanke på dagens lunch.. men men.. nya tag imorgon. Måste verkligen göra mitt bästa för att hålla mina mål nu när jag är ute i skogen! Kärlek bästa läsare, ni betyder mycket för mig! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar