Facebook

2013-12-21

Vecka 31 - Dag 217

Så var vi här igen.. mitt i natten.. hahaha.. jag är helt övertygad om att mina dåliga tidsvanor inte är bra för mig. Varken för min viktnedgång eller för mitt liv i sin helhet. Men.. till mitt försvar.. jag är ingen morgonmänniska!

Min lägenhet ser ut som en katastrofzon och jag har ännu inte packat väskan inför imorgon. Dock så har jag slagit in julklapparna i alla fall! Det var absolut dagens roligaste äventyr! Min syster ringde mig också och tyckte att jag skulle dricka alkohol på julafton men det är inte riktigt aktuellt om jag ska gå ner till 82..

Dagen började med att jag vaknade lite sent (surprice).. för att komma till jobbet i någorlunda tid så tog jag bara en måltidsbar till frukost. Efter jobbet vid 19 tiden idag så tränade jag på gymmet som finns på jobbet för att därefter köra en bastu i 20 minuter. Så himla skönt att basta när det är vinter!
Efter gymmet så blev det lite lyx i Kista galleria och jag gick till Max och köpte mig en Low Carb Burgare (sallads-hamburgare) med äppelskivor och ramlösa. Det tyckte jag att jag var värd.. Men som sagt, även det är dåligt om man ska gå ner i vikt. Äta bör man annars dör man.. men man ska äta på morgonen och inte på kvällen!

Efter middagen så gick jag förbi dressman och insåg att jag så gärna vill ha en röd skjorta på julafton. Och jag vill ju inte längre bara köpa vilken skjorta som helst utan gärna en med lite kvalité och som är snygg. 

Nu ikväll så har jag vänt upp och ner på lägenheten så det ser ut som en krigszon här som sagt. Nu återstår bara att packa den stora resväskan för att vara borta 1-2 veckor, jag har inte riktigt bestämt när jag ska åka hem än. Träningskläder, skor med mera ska ner så att jag klarar mig en stund. Tur att jag han med att tvätta igår.

Nä, kanske dags att ta tag i det där. Imorgon väntar först firande med Piotr som fyller år på förmiddagen. Sen vid 12 tiden reser jag med bil till Halland. På kvällen ska jag kramas med mina systrar! <3 Tjing!

3 kommentarer:

  1. Skrev en kommentar på ditt förra inlägg, men på nåt sätt försvann den istället för att publiceras, och jag orkade inte skriva om den just då, så nu kommer nåt liknande idag istället....
    Det jag gillar med din blogg är att det trots att vi är olika finns så mycket som är lika i våra viktresor och hur vi hanterar dem, så det jag skriver nu skriver jag med varmaste omtanke (trots att jag inte känner dig). Men det är naturligtvis bara du som vet vad som är bäst för dig, och du ska göra det som känns rätt för dig, så ignorera resten av kommentaren om den inte känns träffande.
    Du är fantastiskt duktig som inte tillåter dig några undantag, men det känns också som du är väldigt hård mot dig själv... Du har gjort ett fantastiskt jobb och förtjänar att få njuta av vad du har åstadkommit, så min fundering är i fall det inte kan vara så att fortsättningen på din viktresa skulle bli både lättare och roligare om du faktiskt kunde tillåta dig ett litet undantag? Du har kommit så långt på vägen att ett undantag kan vara bara ett undantag och inte behöver bli något återfall. Vill absolut inte lura dig till att stoppa i dig något du inte vill, men eftersom jag som sagt var ser många likheter i våra viktresor så vill jag dela med mig av vad som fungerar för mig... Jag har fortfarande några kilo kvar till målvikt, men har börjat göra några väl planerade undantag och inser att jag faktiskt mår bra av det. Det finns även en kick i att se att det inte är något problem att dagen efter följa den utstakade Itrimplanen igen :) Jag skulle inte köpa hem något onyttigt, men när jag vet att jag är bortbjuden är det skönt att i förväg kunna tänka ut vad jag ska tillåta mig just på den festen. Har bara gjort det två gånger hittills, och det har inte påverkat mina resultat på vågen, men det har gett mig glädje och fått mig att må bra!
    Men som sagt bara du vet vad som är rätt för dig!
    Och med det vill jag också önska dig en riktigt god jul!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag uppskattar verkligen dina ärliga ord. Det är få människor som öppet kan vara ärliga och skriva vad de tycker så jag ser absolut inget negativt med din kommentar, snarare glädje över att du är intresserad.

      För mig är det en ren försvarsmekanism. Jag vet av erfarenhet att samma dag som jag inte får sätta ett kryss på noll tolerans i Itrims övningsbok så kommer det att komma fler dagar där jag gör undantag. Jag kan absolut förstå skillnaden på undantag och återfall. Men för mig är det två saker jag är rädd för, redan idag tycker jag att jag gör undantag när jag äter frukt på kvällarna och när jag tar en salladsburgare på kvällen istället för en stadig frukost. När jag ställde mig på vågen imorrse så hade jag gått upp ca ett kilo enbart på grund av min beteendeförändring på den fronten, då kan man gissa vad som händer om jag skulle få för mig att smälla i mig socker eller alkohol. Jag kämpar enormt mycket för varje kilo nu och jag vill verkligen inte vara klar ännu. För mig symboliserar ett undantag lite att jag är klar, min belöning för att jag varit duktig. Men jag är inte klar än.

      Jag förstår absolut vad du skriver, men känner mig själv.. och i och med det så vågar jag inte och jag känner mig inte redo att ge mig ut i sockerträsket igen.

      Önskar även dig en riktigt underbar jul!

      Radera
  2. Tack för ett fint svar!
    Du har ju uppenbart tänkt mycket på det här, så fortsätt som du gör och som är rätt för dig! Men jag tycker inte du ska vara så hård mot dig själv för att du byter plats på måltiderna, var snäll mot dig själv och tänk på hur duktig du är som avstår från allt annat och då spelar det i långa loppet inte så stor roll om du vänder på dagen någon gång ibland :)
    Jag är fortsatt imponerad över det du gör och tacksam för att du väljer att dela med dig!

    SvaraRadera