Facebook

2013-12-19

Vecka 31 - Dag 215

Efter en tung dag på jobbet så ringde Piotr precis när jag skulle gå hem. Eftersom att han bor där jag jobbar så passade vi på att ta en promenad för att till sist hamna hos honom och dricka en kopp te. Skönt med lite avkoppling och lite serier inför kvällen. Han tog fram en burk med ben and jerry och började tugga på och jag nämnde att ben and jerry ligger på top 5 mest saknade godsaker. Så då var jag ju tvungen o redovisa en lista på mina top5 mest saknade onyttigheter, här kommer dom:

OBS! Har du inte kommit långt i din viktnedgång och känner dig trygg med att höra om sötsaker ska du inte fortsätta läsa kommande fem stycken, och typ inte kolla bilden.. :P 

5. På femteplats, med motivering: En allt för vanlig maträtt till frukost, lunch och middag under mina överviktiga år hamnar den tillförlitliga, hamburgaren!

4. På fjärdeplats, med motivering:  Underbart tilltugg på kvällarna framför såväl dator som tv hamnar pringelschipsen! Älskade saknade pringelschips.

3. På tredjeplats hamnar då denna underbara och saknade men dyra glass! Ben and jerry! Ibland kunde jag köpa in denna flera gånger varje helg för att mätta mitt sötsug.

2. På andraplats hamnar en nybakad baguette en lördagsmorgon med kaviar och ett stort glas oboy! Fy fan i helvete vad jag saknar det! Ursäkta språken.. det är nästan så att denna tar förstaplatsen! :P

1. På helig förstaplats! Du som stadig läsare av bloggen kanske redan har gissat dig till vad som tar hem den ärorika förstaplatsen i mest saknade onyttigheter. Helt korrekt, där hamnar biopopcornen! Nom nom nom!


Efter det så åkte jag hem till Kista och skulle bara ta mig in i gallerian och klippa mig. Men jag hamnade istället mitt i julklappshandeln och köpte in det jag behövde inför årets julklappsspel i Halland. Skönt att ha det klart! Därefter klippte jag mig och sen var det bråttom hem och lämna klapparna.

Väl hemma var jag helt död. Jag hade större lust att bara ställa in den bokade kvällen på fitness 24 med Anton. Men jag kom iväg till sist och var framme några minuter sent. Onsdag betyder legday och träna benen så gott det går. Ett par nya rekord tog jag idag, bland annat i vader och knäböj med vikter.

Efter passet åkte vi till mitt jobb och försökte lista ut hur bastun fungerade. Till slut fick jag den att fungera och då väntade en timme bastu innan jag passade på att jobba 20 minuter till. Nu är klockan halv ett och jag har varit hemma i 20 minuter. Jag ville bara ha dagens äventyr nedskrivna för att om några minuter äntligen få sova. Imorgon blir det uppstigning 08, sovmorgon! Skönt!

Jag uppnår tyvärr inte regelbundet ätande idag eftersom att jag inte höll regelbundenheten efter klockan 16. Vid klockan 20:30 när jag kom hem och hämtade träningskläderna så passade jag på att få i mig en måltidsbar, och då var jag förbannat hungrig. Det var lite väl lång tid efter ordinarie måltidstid vid klockan 19. Men ibland måste man vara kritisk mot sig själv. Det var på ett sätt bra att senarelägga den måltiden med tanke på den långa dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar