Facebook

2013-12-17

Vecka 31 - Dag 214

Idag när jag ställde mig på löpbandet efter jobbet så kändes det lite som att jag sprang i uppförsbacke. När jag kollade på mätaren stod den på noll i lutning så jag fortsätte springa. Målet var 5 km på 38 minuter vilket jag kalkylerade till ca 8 km i timmen. Klarade jag av att jogga så snabbt så länge? Nope! Jag brukar kunna klara av 7,5 km / h under en ganska lång period men idag gick det bara inte. Jag vet inte om det var gårdagens tunga träningspass som gjorde det eller om det var så att jag bara hade brist på energi.

När jag väl klev av bandet var jag helt slut i precis hela kroppen. Det tog 42 minuter att ta sig igenom dom där 5km på bandet. Det är ett förvånansvärt dåligt resultat för att vara jag. Jag gick och satte mig på cykeln som är straxt bakom löpbandet en stund för att varva ner och invänta att Anton sprungit sin mil. Det är då jag ser att maskinen jag sprungit på i 42 minuter är trasig och lutar 4 cm uppåt som standard! Nästa gång ska jag kolla upp sånt innan jag börjar springa!

Nu har jag äntligen kommit hem igen. Trött och hungrig är jag och imorgon väntar kundmöte direkt på morgonen så det vill till att jag kommer i säng snart. Mot en varm skön dusch och sen en ännu skönare säng, livet är bra underbart när man väl har bestämt sig för att gå och lägga sig! Resan fortsätter imorgon, då hoppas vi på några hekton mindre på vågen också. Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar