Facebook

2013-12-15

Vecka 31 - Dag 212

Idag fick jag en välförtjänt sovmorgon. Klockan 12 var det uppstigning och ingen mat hade jag hemma. Men som vanligt när jag vaknar upp utan mat hemma så drar det ut på tiden och jag kommer sällan iväg som jag ska till mataffären. Två timmar senare var jag så äntligen på väg för att handla, tacos stod på lunchagendan.

När jag hade ätit klart så var det läge att bege sig till styrelselokalen för årets julpyssel. Jag är betydligt mer kreativ än vad jag ger mig själv kred för.  Även om jag pysslade med sämre kvalité än en femåring så tyckte jag att jag var lite kreativ i alla fall. Tre julkort och tre figurer fick det bli; en tomte, en snögubbe och en pepparkaksgubbe.

Nu ikväll så fick jag träffa Ola igen. Har inte träffat honom på två månader och han var på besök i Stockholm så vi passade på att ta en bio. Jag och Ola hade innan min viktminskning alltid en rutin att varje söndag kväll träffas hos mig, se på film och äta paj med vaniljsås. Det brukade alltid vara runt 15 tiden man fick ett samtal som bestod av ett ord "paj?", därefter brukade det bli så... en dålig ovana som jag är glad inte längre går att applicera i min vardag. :)

Idag har jag fått ihop 3500 steg. Hemmavågen stod på 90,9 kg när jag klev upp, vilket i sig är nytt rekord. Återstår att se om det håller. Snart är jag under 90 och då är det bara 9 kilo kvar! Jag börjar se fram emot att få viktstabiliseras lite.. men det är två månader kvar så kan inte komma in i dom tankarna än. Det tar lång tid att tappa kilon, samtidigt som det ur ett annat perspektiv går väldigt väldigt fort. Ny jobbvecka, nya förutsättningar, fortsatt äventyr!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar