Facebook

2013-12-14

Vecka 31 - Dag 211

Oj vilket härligt dygn. Jag är verkligen helt tömd på energi nu. Kryssningen det senaste dygnet gick jättefort, absolut det snabbaste kryssningsdygn jag varit med om! Vilket party. Det är som om jag kunde fira att jag gått ner i vikt och hade möjligheten, styrkan, orken och känslan att dansa så mycket!

Även första gången jag åker på kryssning utan att dricka en droppe alkohol. En spännande utmaning bara det, men det fungerade bra. Dock så blev det en riktig utmaning att hålla sig i från alla sötsaker och chips! Men jag klarade det! Enda gången var när en kompis tog med sig typ ölkorv till hytten så tyckte jag inte att det räknades till godis.. så jag gick och köpte två sånna förpackningar. Med tanke på vilka alternativ jag hade så gjorde jag det bästa valet i alla fall.

Efter en kryssning som denna med mycket hopp och dans så har jag rätt ont i mina stackars ben. Jag har under kvällen vid tillfälle suttit och väntat på tunnelbanan och känt att jag har en tuff smärta i mina ben, en smärta jag kände igen. Innan jag gick ner så hade jag just den överbelastande smärtan dagligen.. den har jag faktiskt inte känt av på mycket länge!

På båten var lite lite klurigt att hålla regelbundenhet och matvanor. Men det fick duga med måltidsersättningar, två paket ölkorv och en cesarsallad till lunch. Båtens cesarsallad var dock under all kritik, skulle inte ens vilja kalla det för mat. Inte deras direkta styrka. Så när jag gick i land så började jag med att åka till mitt favoritcafé och köpa mig en riktig cesarsallad!

När middagen var intagen så tog jag mig till Piotr för att sedan bege oss vidare till bio för att se hunger games. Kanske lite maffigt att köra en bio på den här dagen men så blev det i alla fall. Nu är jag bara helt slut och sängen väntar! Älskade underbara säng!

Nästa gång jag åker på kryssning lär bli i mars. Då hoppas jag att jag nått min målvikt och kan festa lite som folk! :P Ser fram emot att ställa mig på vågen imorgon också för att se resultatet av hård träning i form av dans men samtidigt resultatet av oregelbundet ätande och en sen middag. Hoppas på det bästa!

2 kommentarer:

  1. Du har förmodligen dansat bort allt vad ölkorv heter. Låter som ett riktigt roligt dygn!

    SvaraRadera
  2. Kul det låter. Säg till nästa gång ni går på bio. Har ingen som vi se filmer som hungergames med mig:( Fick se den själv. Duktig du e! kram/Sabina

    SvaraRadera