Facebook

2013-12-08

Vecka 30 - Dag 204

Livets hårda skola. Någon sa för en tid sedan att många går ner i vikt för att finna lycka. Visst det kan ligga något i det. Jag vet inte om jag kan kalla det lycka men jag söker efter något som kan tillfredsställa mina ambitioner i livet. Ett sånt tillfälle när livet bara känns helt perfekt. Har man känt den känslan så är det den man jagar om och om igen för att nå lycka. Kommer min viktnedgång att hjälpa mig att nå detta? Jag ser svaret som ett självklart ja. Människor är ytliga oavsett om det gäller en anställningsintervju eller en fika på stan.

Idag har varit en motiverande dag. Jag har mått bra och lyssnat på skön musik större delen av dagen. Tidigt på morgonen klev jag upp efter 5 timmars sömn. Iväg direkt till gymmet. Började med ett benpass med Anton, därefter vidare till Itrim. 30 minuter i cirkeln var alldeles för länge sen sist. Sen åkte jag till jobbet för att göra en grej jag gör enklast i lugn och ro, därför var denna lördag ett utmärkt tillfälle. Fyra timmar tog det. Sen var jag så peppad och pigg igen för att ha det gjort så jag åkte ut till Kista.

Jag vet inte hur många av er som brukar åka tunnelbana i Kista. Precis innan tunnelbanan når in till stationen så är den rätt högt upp i luften på en betongbro. Man åker runt Kista Science Tower där fitness i Kista ligger. Jag log och insåg att jag var alldeles för pigg för att ignorera ett tredje pass. Så jag klev av tunnelbanan och tog mig till löpbandet. 30 minuter löpning med underbar musik, det går att jämföra med en utekväll på dansgolvet. En riktigt härlig känsla men till slut så orkade jag bara inte mer och var tvungen att lägga av.


Väl hemma tänkte jag försöka sova lite innan kvällens julbord. Men klockan hade blivit så mycket att det inte riktigt fanns tid till det. Duscha och göra sig i ordning. Min bästa perfym som jag haft i många många år och snålar extremt med var det som gällde. Sen på med skjorta och kavaj. Försöka hitta en bra slips att ha på sig för att sedan stressa iväg.

Nu sitter jag här och klockan har åter igen slagit midnatt. Om 12 timmar har jag bestämt tid med Anton på gymmet igen. Imorgon väntar 60 minuter löpning, så jag skulle verkligen behöva sova nu och vila ut ordentligt. Idag har jag fattat ett beslut som jag vet kommer att påverka mitt liv 2014, inget jag vill skriva mer om här utan vill mer notera det som en egen kommentar att kunna gå tillbaka till.

Fortsatt jakt på den där perfekta världen. Så länge får jag drömma och lyssna på musik. På måndag är det invägning och jag hoppas att kvällens julbord inte mördade vågen för mycket. Det återstår att se imorgon bitti. Nytt rekord, 3 tränade pass på en dag. Natti natt så länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar