Facebook

2013-12-07

Vecka 29 - Dag 203

När jag drömmer är jag i en annan verklighet. Det händer rätt ofta att jag drömmer om min vikt. Det kan ha lite med att det första jag gör på morgonen är att gå upp och väga mig, så för kroppen har det nog blivit en rutin. Däremot så tror jag att jag väger ca 20 kilo mer än vad jag gör i dessa drömmar, att jag alltså väger runt 112 kg. Så jag får börja dagen med att övertyga mig själv om att så inte är fallet. Mentalt är jag alltså ca 120 dagar efter...

Igår var en riktigt spännande dag. Var på jobbet rätt tidigt på morgonen och vid 16:30 var det dags att träna kondition. 30 minuter på löpbandet följt av olika övningar på gymmet. Därefter så blev det raskt vidare till föreningen där jag hade jourkvällen vid klockan 19:00. Lärde mig massor med nytt även denna gång. Därefter hade jag bokat bio med min bror så vi gick och såg The Counselor vilket var en djup men bra film. Skönt att få se en bra film på bio, förra bioupplevelsen sög nämligen.

Efter filmen så hade stormen slagit till mot västkusten och det var dags att åka in och jobba på larmcentralen. Så var inne runt 23:30 och satt kvar till runt 04:00 sen blev det första bästa taxi hem igen.

Klockan 12 idag slog jag upp ögonen. Tänkte att jag skulle hinna julstäda lite men icke.. det blev till att skriva och läsa mejl halva dagen. Sedan fick jag upp julgranen jag köpte häromdagen, tur att jag hade lite batterier över hemma så att jag kunde tända upp den lilla granen. Jag ställde den vid julklapparna :) 

Hela dagen spenderades i lägenheten och idag skippade jag lunchen. Eftersom att jag klev upp så sent så åt jag frukost och sedan två måltidsersättningar på ordinarie tider. Förhoppningsvis ger det effekt på vikten inför morgondagens julbord med jobbet. Då vet jag av erfarenhet mer exakt vad jag ska välja, så ska försöka hålla antalet portioner nere till två istället. 

Ikväll blev det åter igen ett besök till gymmet. Anton blev sen så det blev en timme kondition och därefter 30 minuter armar. Därefter mötte jag upp Piotr och vi gick vidare till honom och drack en kopp te, avkopplande och välbehövligt.

Planen just nu är att sova och sen kliva upp tidigt och träna igen, men det förutsätter lite att jag kommer upp i tid imorgon. På återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar