Facebook

2013-12-04

Vecka 29 - Dag 200

Dag 200 är passerad. Klockan har slagit midnatt och vi är nu inne på dag 201! Även om jag inte riktigt fick ut allt jag ville av dagen så fick jag ut en hel del. Efter jobbet träffade jag min bror och drack en bonaqua på ett café i Kista galleria. Därefter skildes vi åt varsitt håll och jag gick till Kista science tower där fitness 24 seven ligger för att träna. Det är första gången på en vecka som jag faktiskt tränar, så himla skönt! Det är lätt att efter 7 dagar utan träning glömma bort hur skönt det är att ha genomfört ett träningspass, så nu känns det som att jag är på rätt bana igen. Dessutom nådde jag upp i totalt 10000 steg under dagen vilket leder till att jag får full pott på mina kortsiktiga mål på dagen! Det tål att firas!

Kortsiktig fokus nu är att till nästa måndag väga under 92 kilo på Itrimvågen, det motsvarar ca 91 på vågen här hemma. Idag vägde jag 92,4 på vägen här hemma vilket innebär att det finns en hel del kvar att göra på resterande delar av veckan. Kämpa och fokusera står på agendan!

Eftersom att vi idag firar dag 200 så tänkte jag såklart lyxa till det med något speciellt. Ni ska få ta del av statistik kring mina viktförsök innan jag började på Itrim. Jag har nämligen försökt att gå ner i vikt flera gånger innan jag började på Itrim och varje gång har det resulterat i att jag inte klarar av resan själv, stannar till och går upp i vikt igen.

  

Diagrammet visar viktregistreringar från 2009-01-01 till dagens datum 2013-12-03. Vi ser resultatet av två egna försök och två egna misslyckanden sedan 2009. Längst ut till höger ser vi mitt tredje försök där jag numera tar professionell hjälp vilket än så länge leder till lyckade resultat. Det visar också på faran i att inte ha en god uppföljning efter själva nedgången. Nu ska jag som sagt ner till 82,8 kg (nuvarande slutmål) och därefter ska jag hålla den vikten framöver. Det blir den stora utmaningen! 

Bloggen har i skrivande stund haft 34563 sidvisningar sedan jag började. Det hade jag aldrig kunnat ana när jag började dokumentera min resa. Vid dag 100 hade jag 13000 sidvisningar vilket leder till att jag har fått fler läsare sedan dess. Det trodde jag faktiskt inte innan. Min tanke var att folk skulle vara intresserad av dom 12 första veckorna och sen hoppa av och sluta läsa, men där hade jag fel.

Tack för att ni finns och tack mina vänner för all stöttning. Nästa gång jag har passerat 100 dagar så har jag nått mitt slutmål, overkligt och häftigt!


4 kommentarer:

  1. Jag älskar att läsa dina inlägg! Att du talar om framgångar såväl som små motgångar tillsammans med hur du faktiskt får vardagen att fungera, inte tillrättalagt och uppsnyggat, är vad som gör det hela så mänskligt, modigt och faktiskt uppmuntrande. Tack för att du låter oss andra hämta kraft och glädje ur din framgång! /Veronika S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Veronika,

      Din kommentar berörde verkligen! Jag får alla kommentarer på bloggen i mejlformat på telefonen och imorrse när jag var på väg mot jobbet (trött som vanligt) så läste jag detta och blev jätteglad! Då vet man att det finns personer där i bakgrunden som faktiskt läser det jag skriver! Det läggs ner mycket tid på bloggen och det är skönt att informationen kommer till nytta!

      // Micke

      Radera
  2. Ja, Itrim är verkligen bra! Suverän personal som alltid är glada och hjälpsamma, men framför allt tycker jag att stödet i gruppen är helt underbart! Sen har jag insett att även om Itrim verkligen underlättar resan så är den störta skillnaden för mig denna gången min mentala inställning, jag hade verkligen bestämt mig och det är därför det går så bra, och när jag läser din blogg får jag verkligen känslan av att det är likadant för dig. Du utnyttjar hjälpen du får från Itrim, men det är ju för att du kämpar som du får resultaten, grymt jobbat! Och med det sagt kan jag inte låta bli att dela med mig av att jag var på gruppträff idag och hade nått två milstolpar på min resa, jag var under 80kg och jag har gått ner 35 kg från mitt första hälsosamtal, det känns så otroligt bra! Och innan jag gick in på Itrim i juni hade jag aldrig i min vildaste fantasi kunnat drömma om att det skulle vara möjligt redan innan jul... Nu blev det ett väldigt långt inlägg, men min tanke var att tacka dig för att du delar med dig genom att dela med mig lite tillbaka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror också på det du skriver att man måste vilja det själv först, på riktigt dessutom. Anledningen till att det gick så bra för mig var just att jag var trött, en gång för alla. Dessutom var jag mentalt redo att ta hjälp med min utmaning, jag insåg att jag inte klarar det själv! Det betyder så oerhört mycket att konceptet Itrim finns, där är så mycket mer värt än det klassiska erbjudande med en personlig tränare som man går till för att bygga kropp och få kostråd. Men det är klart, sånt måste människor få upptäcka själva.

      Stort grattis till din viktnedgång! 80 kilo är oavsett riktigt bra! Nu vet jag inte vad din målvikt är men klarar man av att gå ner 35 kilo så har man lite koll på vad det innebär. Sist men inte minst så är det jag som ska tacka. Tack för att även du följer bloggen på daglig basis! Spread the word! ;)

      // Micke

      Radera