Facebook

2013-12-01

Vecka 29 - Dag 198

Söndag, började med att köra Cecilia från urskogen hem till Halmstad. Lite kvalitetstid med det syskonet jag träffar mest sällan! Väl framme så hjälpte jag henne att fixa i ordning godispåsar till den marknad hon skulle vara på under kvällen. Dom hade lagat eget godis som stått i kylen under natten som skulle skäras upp och förpackas i små gulliga påsar! Hon ville inte att jag skulle hålla på med det där med tanke på att det var just godis men det gjorde inget så jag ändå inte fick smaka på fingrarna när jag skulle arbeta. Så noll tolerans har fortfarande 198 obesegrade dagar! Dessutom har jag numera examen i att knyta godispåsar :P

När jag kom hem så lade jag mig och kelade med katten. Somnade på soffan och katten låg bara kvar. Det där djuret är verkligen som en levande teddybjörn. Har aldrig träffat en så snäll katt i hela mitt liv!

Idag ska jag säga att när min syster berättade att de skulle laga mat så var jag skeptisk. Massa guckemock o grejor som skulle köpas hem och ätas med kyckling. Men tro mig, dom (hon och hennes kille Alex) lyckades verkligen med matlagningen. Dessutom var det både mättande och nyttigt!

Efter maten så passade vi i vår lilla familj på att spela kort. Det är en av de saker jag uppskattar som mest när jag kommer på besök. Blir det inget sällskapsspel / kortspel under mina besök så är det att tolka som ett fail! :) Man får ju inte spela hemma! Dessutom tog jag hem en andraplats efter att Eddie som vanligt knaprat hem förstaplatsen. Han har verkligen OS medalj i sällskapsspel!

Nu ikväll blev det lite jobb framför datorn i vanligt ordning. Nu återstår bara att göra i ordning mina grejer inför morgondagen så att jag är i fast inför en fullproppad dag. Möte i Göteborg mellan 10-15 och sen möte i Stockholm mellan 18:30 - 22:00. Så ja, hoppas resan går fort!

Ser fram emot kommande vecka. Imorrse när jag ställde mig på vågen här så stod det 92,7 vilket är en förhållandevis bra vikt. Nu har jag en vecka på mig att få ner hemmavågen till 91 kilo för att nå målet på Itrims våg om en vecka där det ska stå 92 eller lägre! Så träning och långa promenader ska klämmas in i mitt för övrigt fullspeckade schema! Vore skönt att slå träningsrekordet också, ska göra mitt bästa!

Hej så länge!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar