Facebook

2013-12-02

Vecka 29 - Dag 199

Inatt drömde jag att jag sket på mig i en simbassäng.. varför?! Jo, för att Alexander (fortfarande syrrans kille) visat mig något fake-klipp på youtube när någon brud gör det.. och sen satte det sig i mitt minne och så var jag bestämt tvungen att drömma det.. varför!!!

Hur som helst så blev det en tidig uppstigning för att hinna med 08 tåget mot Göteborg. Jag och Isabelle fick lite egen tid (trötta) på väg till stationen, men all tid är bra tid med mina underbara syskon. Därefter möten precis hela dagen. Klockan 15 tog jag taxi till Landvetter flygplats för att hinna till kvällens styrelsemöte i föreningen till 18:30. Innan jag kom hem så han jag faktiskt smita förbi konsum och inhandla lite frukt och yoghurt.

Borta bra men hemma efter en vecka är helt klart bäst! Jag måste få berätta om årets överraskning igår. Mamma har stickat vantar precis hela helgen! Varför - jo för att min syster Cecilia fyller 17 år idag. Hon har verkligen kämpat och kämpat med dom där jävla vantarna. Jag har retats så mycket jag bara kunnat (min plikt som son). Till och med när vi spelade kort igår satt hon och stickade samtidigt för att hinna klart. Eftersom att Cecilia var på besök i helgen så passade hon på att testa den ena vanten och den var då lite stor, men vantar ska ju vara för stora. Hur som helst, för att göra en lång story lång. När hon var klar så tog hon fram kameran, gav den till Isabelle och hon började filma. Sen väckte hon liv i mig och gav mig vantarna och sa att jag fick dom! God jul typ! Jag fattade inte ett smack men det visade sig att vantarna aldrig var ämnade för Cecilia utan dom var stickade i min storlek från start. Som sagt, årets överraskning.. här trodde jag vi skulle överraska Cicci men så är det jag som blev blåst! Tacksam, men blåst!


Imorgon är det tisdag, då är det dag 200! Det ska firas med en mindre nystart genom att få tag på motion och träning. Imorgon ska jag även fatta en del jobbiga och beslut om min framtid.. eller i alla fall beslut i vilken riktning jag ska fortsätta gå. Har samlat på mig en del tips under denna 5 dagar långa resa samt har hunnit få tid att sätta mig ner och skissa lite. Återkommer mer konkret när jag kan, men låter det stå som det gör nu för att inflika hur det påverkar mig som person under min viktresa. Men som sagt, fokus imorgon blir till att njuta av dag 200 av 730.

Hej så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar