Facebook

2013-12-11

Vecka 30 - Dag 208

Det känns som om jag lever rätt normalt nu. Med det menar jag att det inte längre är så ansträngande att gå ner i vikt. Jag börjar bli mer och mer van vid min nya livsstil med tillhörande kost och motionsvanor. Nu sitter jag här och lyssnar på lugn musik och håller på att somna igen. Det är inte bra att bloggen alltid blir det sista jag gör innan jag går och lägger mig. Men jag måste erkänna att det är himla skönt att veta att jag är så här trött och att klockan är 20:00. Det är bara så himla skönt att få sova 10 timmar och fortfarande komma i tid till jobbet.

Anledningen till att jag är så här trött ikväll beror på att jag har haft en tuff dag. Klev motvilligt upp vid 06:00 och tog på mig kläder. Sen packade jag badkläder och åkte till Kronobergsbadet på kungsholmen. Den simhallen ligger absolut närmast jobbet vilket är skönt när man har simmat klart så kommer man snabbt därifrån och igång med arbetet.

Jag var osäker på om jag skulle få sällskap i simhallen idag. Men så blev inte fallet. Antar att mina vänner fick förmånen att sova längre än jag själv, även om jag var rätt sugen på att njuta av kudden ett par timmar till. Jag körde ett relativt lugnt pass med 15 längder crawl och 15 längder bröstsim. Sen ansåg jag mig vara trött nog och tog mig upp för att ta en bastu. Eftersom att jag tränade innan jag ätit frukost så var jag riktigt hungrig och svängde förbi en butik för att handla frukost innan jobbet. Ni vet ju redan att jag bara äter yoghurt och müsli så det är ingen idé att repetera det ännu en gång.

Kom hem i tid efter jobbet. Kände för att sova redan vid 17 tiden när jag var hemma. Men nu har jag sett tre avsnitt av serien Arrow och känner för att bara sova. Imorgon har jag en rätt lugn eftermiddag utan några speciella planer så jag misstänker att det kommer bli Itrim på kvällen. De har en julutställning just nu som är rätt intressant. Där får man en bild av hur mycket kalorier sötsaker kring jul innehåller. Riktigt intressant. En måltidsersättning jag äter eftermiddag och kväll innehåller 200kcal så det kan man jämföra med. En lunch innehåller ca 400-500kcal om man äter så nyttigt som jag gör.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar