Facebook

2013-12-08

Vecka 30 - Dag 205

Innan resan började så var jag verkligen i desperat behov av en lösning. En av de sista sakerna jag gjorde innan jag kom på rätt bana var att leta alternativ. Aftonbladet hade en kampanj till deras idé viktklubb.se där man betalar 79 kronor per månad så får man "hjälp" att gå ner i vikt. I det fallet så var det enbart ett sätt att tjäna pengar och ett avsaknaden från att gediget vilja hjälpa människor som desperat är ute efter hjälp. Nu sitter jag här med räkningar som kommer månad efter månad på 79 kronor som inte ger mig mer än en svart påminnelse om i vilket akut behov jag var av hjälp.

Visst är Itrim dyrt. Jag är allergisk mot månadskostnader och betalar därför allt på årsbasis istället. 11000 kronor för ett år på Itrim. Det är absolut höga avgifter men samtidigt vill jag reflektera lite över hur jag valde innan jag gjorde mitt val. Alla Itrimcenter har olika avgifter eftersom att det är franchise och alla center är egna bolag. Ändå valde jag det dyraste paketet på det dyraste centret. Jag hade kunna valt Itrim Solna, Sveavägen eller något annat ställe, men nu är jag enormt glad att jag valde Itrim Kungsholmen. Hur motiverar jag det? Det kan jag faktiskt inte, det känns bara mest rätt. Alla center jag besökt har varit enormt bra, men just Kungsholmen känns som ett hem.. knäppt.

Imorgon är det invägning igen. Ska först träffa Frida och ha motivationssamtal, därefter träna och sen blir det gruppträff. En halvdag på centret helt enkelt. Imorgon är det dags att diskutera slutmål tror jag. Jag vill dels tydliggöra att Frida måste vara den som slutgiltigt har koll på när jag har nått mitt mål. Jag vet att jag satt upp en målvikt på 82,8 kilo men det är inte helt korrekt. Jag vill se normal ut som en normal platt människa, om ni förstår lite hur jag tänker. Eftersom att min självinsikt inte riktigt hänger med i svängarna så måste det vara någon annans jobb att se till att jag inte passerar den mycket farliga gränsen till underviktig till följd av mina just nu ganska extrema vanor med mycket träning och lite mat.

Även om jag inte tror att jag kommer nå ner till mitt mål innan nästa uppföljning (36 veckor) den 27 januari så vill jag ändå veta vad som händer sen. Vad är nästa steg efter min nuvarande diet. Jag tror att det är dags att börja äta fyra måltider per dygn vilket kommer att innebära en mycket stor utmaning. Matlagning är inte min starka sida, men är något som måste bli en mer naturlig del av min vardag om inte annat.

Även idag har jag tränat ett pass. 20 minuter löpning och 20 minuter armar var det som gällde. Därefter tog jag mig till södermalm och till mitt favoritcafé för att få i mig en god cesarsallad. Jag vet inte om det var så himla klokt med tanke på att jag imorgon måste väga 92 kilo på Itrimvågen.. men så blev det. Imorgon hänger allt lite på vad morgonvågen står på. Om utgångsläget är + 92 kg så kommer jag få fyra tuffa veckor framför mig med extrem träning och extrem kosthållning. Nästa invägning är nämligen den 6 januari och då är målet att väga 88kg.

Det får avrunda dag 205 som avklarad. Nu väntar en kväll i tvättstugan innan en ny vecka påbörjas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar