Facebook

2013-12-26

Vecka 32 - Dag 223

Tjena bloggen... waaazzaaaap!

Öhh.. min syster kallar min blogg för "blondin Micke". Jag förstår inte varför.. Jag vet inte vart jag har gömt stegräknaren någonstans. Troligtvis i mina jeans. Ytterst tveksamt om jag har gått mina steg idag heller.

Idag var det en rätt hektisk start på dagen eftersom att jag prioriterade sömn. Började som vanligt med att väga mig. Idag stod vågen på 89,2 kg och som vanligt var jag tvungen att statistiskt säkerställa vikten genom att väga mig en gång till. Då stod den på 89,5 kg. Så nu väger jag alltså under 90 kg! Skönt!

Eftersom att jag passerat 90 så var det dags att fylla på. :P Så vi tog vårt pick och pack och satte oss i bilen och åkte till mormor och morfar för att äta julbord. I bilen så ratades min musik så vi kom på den briljanta idén att spela en låt var. Så var fjärde låt när det var min tur så fick jag höra några riktiga godingar som det var mycket länge sen jag hört sist.

Väl hemma hos mormor och morfar så bjöds det på glögg och julbord. Jag höll mig som vanligt till mineralvatten. Vid det här laget har jag lärt mig att äta julbord utan kolhydrater så mormor hade varit snäll och gjort mig en grönsallad. Jag åt skinka, korv, prinskorv, köttbullar, leverpastej med mera. Det som saknades var knäckebröd men det håller jag mig ifrån. Lite mycket protein men så blir det alltid på julbord. Jag hoppas på att vikten inte går upp allt för mycket tills imorgon.


Kvällen fortsatte och vi körde ett julklappsspel med varandra. Alla vi som var där hade köpt två julklappar var för ett totalt värde av 100 kronor. Så det var en hel del julklappar på bordet. Fick man en sexa på tärningen så fick man ta en julklapp. När julklapparna var slut så satt morfar med en hög julklappar och alla vi barnbarn satt där med en ynka klapp var.

Sen var det dags för varv två. Alla fick öppna sina julklappar och sen satte mormor en timer som började ticka på okänd tid. Nu skulle alla slå tärningen igen och fick man en sexa så fick man sno någon annans julklapp. Där satt jag med min rosa isskrapa och skulle försöka roffa åt mig något jag kunde ha nytta av. Reflexvästen och fingervantarna för smartphonen var högst upp på "att stjäla"-listan. Det hela slutade med att morfar satt helt utan julklappar och jag hade min reflexväst, ett par rosa fingervantar, ett värmeljus och ett hänglås. Hänglåset tänkte jag ha när jag ska simma på kronobergsbadet som inte har plats för stora hänglås.

Riktigt roligt hade vi i alla fall. Men till slut var vi tvugna att börja röra på oss igen. Åter igen en kamp om musiken på vägen och musiken bestod av en blandning mellan hip-hop och rock klassiker. På vägen hem svängde vi förbi en mataffär och storhandlade. Cicci ville bara köpa gossedjur och Alex (Issas kille) letade febrilt efter pringels. Men Issa organiserade allt och sa åt oss vad vi skulle hämta. När vi skulle hitta varandra så gick vi runt och sa "familjen" högt och tydligt och till slut så hittade vi varandra. Så himla roligt... "familjen....?". Hahaha!

Nu ikväll så sitter vi och kollar på film. Nu först lite harry potter som ingen vill se, i väntan på enemy of the state som börjar efter herr potter. Vi har gjort upp en brasa för att få lite värme i huset och tänt lite värmeljus från utbudet av julklappar alla skramlat ihop under dagens tävling. Cicci och Issa har gjort lite dipp och hackat lite morötter som jag norpar åt mig av då och då.. Småäta är inge bra men det är ett nyttigare alternativ i alla fall.

Nu ska jag fortsätta njuta av den mysiga stunden med mina systrar och Alex. Kärlek!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar