Facebook

2013-11-11

Vecka 26 - Dag 178

Måndag och det är två veckor sedan förra invägningen. Jag hade räknat med ett större resultat än vad jag fick presenterat. Hemma har jag vägt 95,6 den senaste veckan och att vågen då visade 97,3 på den officiella vågen idag var lite synd.

Jag har börjat äta rätt mängd och rätt mat igen så jag får vara nöjd med ett viktras på 0,9 kg på två veckor med tanke på hur aktiv jag har varit. Skada och förkylning ger tyvärr försämrade resultat men en ökad chans till förbättring till nästa invägning. Till nästa invägning om 2 veckor ska jag väga 94 kg så det finns jobb att göra! I annat fall får jag reglera målvikten igen.

Idag var första gången på 8 dagar som jag äntligen fick chansen att träna! Tre varv i Itrim-cirkeln med blandade övningar av styrka och kondition. Vänsterfoten försökte jag belasta så lite som bara möjligt. Trots att den var lindad så vill jag inte riskera en förvärrad skada, det vore himla olyckligt! Imorgon och på onsdag har jag två simpass inplanerade och till helgen kanske det blir lite badminton, återstår att se.

Kvällens gruppträff handlade om risksituationer. Vi fick sitta och bedöma kort hur svåra vi tycker att olika situationer är. Det jag fick fram var att alla vi är olika. Vissa klarar bättre av något som andra inte klarar lika bra. Så att dela med sig av våra erfarenheter var ett viktigt moment på dagens träff.

Nu ska jag försöka få ihop 2000 steg innan jag går och lägger mig. Jag satsar på full poäng idag, jag ska väga 94 om två veckor, så är det bara! För att nå sina långsiktiga mål så behöver man kämpa med dom kortsiktiga först!

Ta hand om varandra så länge!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar