Facebook

2013-09-22

Vecka 19 - Dag 128

Natten var lång. Även denna natt var jag hemma vid 04 tiden. Det är inte bra för min viktnedgång att vara vaken mitt i nätterna sådär. Nu har jag stått still på mellan 100,6 - 101,6 i ca en vecka. Jag har tålamod denna gång för jag har lärt mig att det kommer att gå ner med tiden ändå! Det vore dock skönt att börja väga tvåsiffrigt och sen aldrig mer gå upp igen.

Till lunch idag gjordes ugnsgratinerad falukorv med morötter. Mums! Nu har jag matlådor så det räcker hela veckan, måste bara inhandla lite grönsaker men det har jag lärt mig att dom smakar godast när dom är färska och inte har legat i en låda i flera dagar!

Hela dagen idag har varit rätt lugn. Men nu ikväll gav jag mig ut på en löprunda för första gången på 2 veckor. Kändes helt klart mer stabilt och konditionen känns mycket bättre än när jag började köra. Även denna gång slog jag nytt personbästa på 5km, nya rekordet ligger på 39 minuter jämt. Jag märker att jag håller att ganska högt tempo första kilometerna men ju närmare slutet jag kommer desto mindre orkar jag. Vet inte om det hade med att det började spöregna efter 3,5 km eller om det bara var så att jag blev tröttare och tröttare.

Ikväll skulle jag försökt orka tvätta men det får bli i veckan istället. Nästa helg så åker jag till Grebbestad med mellanlandning i Värnamo. Liseberg i Göteborg väntar på lördagen! Så, nu har jag något att se fram emot hela veckan :)

Resan fortsätter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar