Facebook

2013-09-28

Vecka 20 - Dag 134

Lördag, vaknade upp i Värnamo och går och lägger mig i Grebbestad. Där emellan har jag spenderat en hel dag på Liseberg tivoli i underbara Göteborg med Ola.

Men som vanligt så börjar vi från början. Väckte stackars pappa vid 06:30 så klev han upp och gjorde havregrynsgröt till lilla mig. Snäll far jag har! Frukosten intogs vid ca 06:50 så jag var rätt hungrig vid lunch.

Jag och Ola lyckades hitta ett ställe inne på Liseberg som var en salladsbar, helt otroligt i dagens samhälle. Tog en riktigt god cesarsallad som jag fick i mig.

På vår promenad mellan karusellerna så fick vi ihop totalt 12000 steg på hela dagen. Riktigt skönt att komma över 10000 på en dag igen! Det som också var skönt med dagens tivolibesök var att jag till och med satt rätt bekvämt i åkturerna, något jag inte gjorde när jag vägde 130 kg!

Jag vet att Ola älskar dumle. Han har någon sjuk relation med dumle-godis och monster-dricka. Så jag sa att vi skulle spela om lite godis och om jag vann så skulle jag ge bort det till honom. Men han klarade helt själv av att vinna ihop till sitt eget godis.

Jobbigt under dagen var att röra sig i en miljö med godis, popcorn, snacks, snabbmat och annat gott utan att ens få äta det. Även såhär 134 dagar in i resan så är det tufft, och det blir bara tuffare och tuffare ju längre tiden går. Detta beror delvis på att motivationen sjunker allt eftersom att man kommer närmare sitt mål. Positivt är trots allt att jag klarade hela denna dag utan att röra något godis eller någon snabbmat. Skönt!

Avslutningsvis ikväll så tog vi ett bubbelbad på verandan ute i kylan. Där Ola bor finns det en el-uppvärmd badtunna på ca 37-38 grader med bubblor i. Vi satt och prata gamla minnen och kopplade av ordentligt.

Imorgon väntar en lång dag, då ska jag ta mig tillbaka till Värnamo, jag ska försöka hinna titta förbi min mormor och morfar beroende på hur tidigt vi kommer upp på morgonen och om dom är hemma. När jag väl nått Värnamo så ska jag ta tåget upp till Stockholm igen. Så hela dagen går i princip åt till att resa, så ska jag få ihop mina steg så får det bli på tåget.

Ta hand om varandra denna underbara lördagskväll och resterande delen av helgen! 



1 kommentar:

  1. NEJ ! inte deppa motivationen för det som gjorde dig överviktig! Godiset är till för att göra det jobbigt för dig ! gå förbi godiset med en stolthet att du har faktiskt inte ätit det på ett halvår och tänk hur mycke friskare du känner dig :D ÅHH badtunna ! dumma dig jag älskar ju badtunna ! love y sis <3

    SvaraRadera