Facebook

2013-09-15

Vecka 18 - Dag 121

It's A Beautiful Day

Var det skönt att vakna upp i en nystädad lägenhet den här morgonen! JA, det var det! En del av mig förstår faktiskt inte varför jag inte håller så här rent oftare, men en annan del av mig tycker att det är helt otroligt att jag hinner med även det i denna stressade vardag!

Jag fick en nytändning i fredags när jag lämnat jobbet. Kändes skönt att beta av det värsta. Jag hoppas verkligen att den kommande veckan inte blir lika jobbig som sina föregångare! Imorgon så skulle jag behöva gå på min gruppträff men inser att det inte kommer hinnas med på grund av årsmötet med idrottsföreningen på jobbet. Jag får helt enkelt boka om gruppträffen och gästbesöka någon annan grupp.

Ganska snabbt inpå morgonen så tog jag mig in till stan och mötte upp Anton för ett träningspass. Jag körde en halvtimme och blev trött sen var jag bara rätt så lat resten av passet. Jag är övertygad om att mage och rygg kommer kännas imorgon. Efter jobbet imorgon väntar ett pass till så träningsvärken lär försvinna då om inte annat!

Jag har märkt ett beteende här hemma. Jag går och öppnar kylen då och då fastän det inte är matdags. Jag vet att det finns ett sötsug som börjat komma tillbaka vilket är en liten varningsklocka. Jag har svårt att hitta grönsaker jag gillar till lunch och det blir mestadels paprika och morötter vilket jag tror bidrar till att jag inte äter ordentligt. Jag borde plocka fram dom där wokade grönsakerna jag stoppade in i frysen för en evighet sedan, dom kanske hjälper. Mot sötsuget använder jag mina måltidsbars (chokladsmak), det fungerar utmärkt! Nackdelen med dom är att man bara får äta dom två gånger per dag :)

Den här söndagen har varit skön. Redan innan 14 så hade jag gjort mitt träningspass och gått mina 10000 steg, så hela eftermiddagen och kvällen spenderas välförtjänt framför dator och tv i ren lathet.

Mot soffan!


2 kommentarer:

  1. NICE! hahah förstår inte varför jag inte håller det rent oftare säger vi alla sen är det stökigt igen!! // Issa <3

    SvaraRadera
  2. Grym du är Micke!!!! / P

    SvaraRadera