Facebook

2013-09-20

Vecka 18 - Dag 126

Dags att kliva upp ur sängen. Innan jag gick från jobbet så fick jag frågan vad jag ska göra när jag kom hem. Enkelt svar: Sova!

Så blev det också. Precis sovit ca 3 timmar denna underbara fredagskväll och känner en blandning av fortsatt trötthet och en tacksamhet för att ha få återhämtat lite kraft. Men innan jag hamnade hemma och tog en lång powernap så svängde jag förbi dressman och köpte ett par nya byxor. Dom jeans jag använder just nu har måttet 44" i midja och det håller inte längre. Så nya byxorna var nästan ett krav och är av storleken 40" istället. Lite trånga i låren men det försvinner inom kort!



Nu sitter jag och funderar lite på hur jag ska fortsätta kvällen. Sängen känns fortfarande himla bekväm, men då är risken att jag vaknar upp vid 04 inatt och att jag får kliva upp då. Jag borde definitivt ta mig ut och gå en promenad eller nått bara för att få lite vardagsmotion. Idag stod hemmavågen på 101,6 vilket är ett kilos uppgång på några dagar. Man ska inte lyssna så mycket på hemmavågen däremot, den kan ju variera med två kilo över en natt.

Imorgon påbörjas vecka 19, då har jag alltså gjort ett och ett halvt kvartal på denna resa. Tiden går så mycket fortare nu än vad den gjorde de första 12 veckorna! Halvårs uppföljning känns mycket närmare vid det här laget än vad 12 veckorsuppföljningen gjorde vid slutet av vecka 6. Jag känner verkligen i hela kroppen att resan från 100 kilo till 90 kommer vara tuff, det är nu det gäller att vara tuff! Framförallt på tålamodet att låta kroppen ta den tid den behöver för att bränna det som återstår.

Nu tillbaka till att njuta av lite Reggae musik :) Det är en sån period nu! Trevlig helg bästa läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar