Facebook

2013-09-17

Vecka 18 - Dag 123

Idag var det dags att fotografera sig på jobbet. Mitt företagslegitimation går snart ut så det var dags att förnya. Jag drog till med mitt leende som jag har lärt mig ser bra ut på bild och sen kunde jag jämföra bilden med den gamla bilden. Jämför själva med min gamla bild från 3 år tillbaka:


En ny människa om jag får säga det själv.

En annan rolig nyhet var morgonens vägning på hemmavågen. Där stod det 100,7! Nu är det inte långt kvar till tvåsiffrigt! Ska bli så otroligt skönt att komma under 100 och sen aldrig någonsin igen gå över den siffran! 

Lunchdiskussionen bestod lite kort och gott av hur jag märker skillnad under min viktnedgång. Främst så syns det i ansiktet såklart. Men viktminskningen går lite från topp till tå. Så jag har just nu enorma lår i jämförelse med övriga kroppen. Magen har blivit från en stor mage till två valkar man kan leka med när man är uttråkad. Det ska bli intressant att se när låren väl blir mindre och blir till muskler istället, den dagen ser jag fram emot! 

Snart blir det en sen höstpromenad i regnet, bara 6000 steg idag så måste kämpa ihop 4000 till. Måste sluta ta stegen varje dag i sista minuten, det är förödande. Får se om jag lyckas skapa mer rutiner i min vardag. 

2 kommentarer:

  1. HAHA mamma ! SÅ sjukt snygg bror jag har, hur grym som helst, fatta när du är klar har du övervunnit det här så kan du ju göra vad som helst ! <3

    SvaraRadera