Facebook

2013-09-16

Vecka 18 - Dag 122

Dagen började precis som vanligt. På tågresen på väg in till jobbet så läste jag en långsökt artikel om jämställdhet. Helt otroligt att Metro gjorde tågkaoset till en jämställdhetsfråga genom denna nyhet, bara för att fler kvinnor än män åker tåg...

Okej okej, eftermiddagen var som sagt rätt tajt planerat. Så här såg planen ut:

  • 15:30 årsmöte i idrottsföreningen på jobbet där jag var nominerad till att bli nästa års ordförande. 
  • 16:00 gruppträff på Itrim
  • 17:15 träffa Anton på fitness för ett träningspass

Årsmötet fick ett lågt deltagarantal och mötet gick således fortare än planerat. Jag röstades fram till ordförande och mötet avslutades 15:55. 16:07 trillar jag in på Itrim kungsholmen, jag möts av ett leende från en förstående hälsocoach innan jag går in på gruppträffen. Jag som så smidigt som bara möjligt försökte ta mig in snubblade nästan när jag i princip virvlade in mig själv i gardinerna som finns vid dörren för att ge oss lite lugn och ro från de annars glasbeklädda väggarna.

Okej, jag missade inte så mycket av träffen. Mycket nya spännande människor som jag hoppas även är där nästa gång, det är mycket roligare när vi blir fler människor. Dagens ämne handlade om fett och proteiner. Det är ett ämne jag inte behärskar så mycket sedan tidigare men jag skrev en himla massa så förhoppningsvis tar jag med mig några av mina anteckningar till framtiden. Bland annat så pratade vi om att fet fisk innehåller nyttigt fett.. den enda fisk jag tänkte på under föreläsningen var fiskpinnen, vilket gjorde att jag log större delen av den genomgången!

Efter träffen så fick jag förmånen att väga mig, något man normalt sätt gör innan gruppträffen. Fick vänta lite bara tills de hade tid.

Dagens vikt är:


102,6 kg

Det innebär att jag nu officiellt har passerat 30 kilo och har ca 20 kilo kvar! Skönt! Hemmavågen stod förövrigt på 101,2 kg på morgonen så jag ser ett ljus i en lång tunnel. Snart är delmål 2 nått! 

Anton fick sällskap först 17:30. Min mage var igång igen så kunde inte träna max på grund av smärta som vanligt.. Det hade varit skönt att köra hårt men jag får helt enkelt se till det positiva att jag kom iväg och tränade. Dessutom så blev jag faktiskt lite svettig. 

Väl hemma så väntade en kväll framför Idol. Jag hejar på Georg för att hans röst bara är så jävla häftig! Eftersom att jag bara hade gått ca 8900 steg den här dagen så gällde det att ta reklampauserna till vara och promenera i lägenheten. Nytt personbästa blev det i alla fall, 1100 steg i en cirkel i lägenheten är inte illa.




Sedan så fick jag en kick och bestämde mig för att göra lite ansökningar till universitetet för våren 2014. Företagsekonomi, ledarskap och entreprenörskap står på agendan inför hösten / vintern 2014 då tanken är att jag ska ta klivet i den riktningen.

Det var nog allt för idag, en riktigt levande dag och äventyret fortsätter imorgon!





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar